۶ دلیل ریشه‌ای که چرا فقرا در فقر می‌مانند و طبقه متوسط ثروتمند نمی‌شود
۶ دلیل ریشه‌ای که چرا فقرا در فقر می‌مانند و طبقه متوسط ثروتمند نمی‌شود

همه ما شاهد تحولات شگرف افراد در زندگی و ارتقای سطح مالی آنها بوده‌ایم. اما چه چیزی مانع از پیشرفت بیشتر افراد در طبقات اجتماعی می‌شود؟ در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم. ۱. فقدان آموزش مالی در مدارس بدون دانش کافی در مورد پول، ثروتمند شدن دشوار است. جای تعجب نیست که بین […]

همه ما شاهد تحولات شگرف افراد در زندگی و ارتقای سطح مالی آنها بوده‌ایم. اما چه چیزی مانع از پیشرفت بیشتر افراد در طبقات اجتماعی می‌شود؟ در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

۱. فقدان آموزش مالی در مدارس

بدون دانش کافی در مورد پول، ثروتمند شدن دشوار است. جای تعجب نیست که بین سواد مالی و ثروت، همبستگی قوی وجود دارد. با این حال، آموزش امور مالی شخصی یا سرمایه‌گذاری در مدارس در اولویت نیست. در عوض، هر یک از ما باید این آموزه‌ها را در خانه یا بدتر از آن، به تنهایی در دوران بزرگسالی یاد بگیریم.

۲. تاثیرگذاری الگوهای اطرافیان

اگر در محاصره وکلا، بانکداران یا کارآفرینان بزرگ متولد و بزرگ شوید، به احتمال زیاد ابتدا آن مسیرهای شغلی را در نظر خواهید گرفت. الگوهای شما احتمالاً ساعت‌های طولانی کار می‌کنند و برای آموزش ارزش قائل هستند. آنها ممکن است شما را تحت فشار قرار دهند تا نمرات خوبی در مدرسه بگیرید، زبان‌های خارجی یاد بگیرید و برای قرار گرفتن در معرض فرهنگ‌های دیگر سفر کنید.

اما اگر در دوران رشدتان، اطرافتان پر از افراد ترک تحصیل کرده با مشاغلی با دستمزدهای پایین باشد، چه دیدگاه‌ها و عاداتی را جذب خواهید کرد؟

۳. موانع تحصیلات تکمیلی

ارتباط تحصیلات با ثروت، امری بدیهی است. اما در جامعه‌ای فقیر، رسیدن به تحصیلات تکمیلی با چالش‌های متعددی روبرو است.

اولین چالش، فرهنگی است. اگر کسی در اطرافیانتان تحصیلات خود را ادامه نداده باشد، شما نیز با احتمال کمتری در این مسیر دوام خواهید آورد.

چالش بعدی، مشکلات مالی است. ممکن است والدین شما از شما بخواهند که پس از رسیدن به سنین نوجوانی، از نظر مالی کمک حال خانواده باشید و این امر ادامه تحصیل و کسب نمرات بالا را دشوارتر می‌کند.

در نهایت، شما با یک شکاف دانش روبرو هستید. اگر هیچ کس در خانواده شما به دانشگاه نرفته باشد، نمی‌تواند شما را در روند انتخاب رشته یا درخواست کمک‌هزینه راهنمایی کند.

۶ دلیل ریشه‌ای که چرا فقرا در فقر می‌مانند و طبقه متوسط ثروتمند نمی‌شود

۴. فقدان آموزش مداوم

افراد با درآمد بالاتر، ارزش آموزش مداوم را می‌دانند. آنها مبالغ هنگفتی را برای پیوستن به گروه‌های با عملکرد بالا سرمایه‌گذاری می‌کنند که دائماً آنها را برای ادامه رشد به چالش می‌کشند.

آنها هرگز از یادگیری دست نمی‌کشند، زیرا می‌دانند که هر چه بیشتر یاد بگیرند، درآمد بیشتری خواهند داشت.

سرمایه‌گذاری کردن روی خود در این راه به زمان و پول نیاز دارد و طبقات فقیر و متوسط از هیچ‌کدام از این‌ها به اندازه کافی برخوردار نیستند.

۵. دشواری خرید خانه

این روزها حتی اجاره کردن خانه هم برای بسیاری از افراد غیرممکن شده، چه برسد به مالکیت آن. مسلماً داشتن خانه‌ای برای خود می‌تواند مقدار زیادی از هزینه‌های جاری را بکاهد.

۶. عدم آشنایی با سرمایه‌گذاری

ثروتمندان می‌گذارند پولشان برای آنها کار کند در حالی که فقرا و طبقه متوسط برای پول کار می‌کنند. می‌توانید برای محدودیت‌هایی که دارید دلایل منطقی بیاورید اما قضیه این است که ثروتمند هم نخواهید شد.

راه حل چیست؟

شکستن چرخه فقر نیازمند تلاش جمعی و تغییرات اساسی در ساختارهای اجتماعی و اقتصادی است. با این حال، در سطح فردی، می‌توان با آگاهی از این موانع و تلاش برای غلبه بر آنها، در مسیر پیشرفت و ارتقای سطح زندگی قدم برداشت.

آموزش مالی، ادامه تحصیل، سرمایه‌گذاری و یافتن شغلی که به شما امکان رشد و پیشرفت مالی را می‌دهد، از جمله گام‌های مهمی هستند که می‌توانید برای رهایی از فقر و رسیدن به ثبات مالی بردارید.

+

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]