به گزارش زیرنویس، دکتر سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان قم، با حضور در دفتر آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی با این مرجع معظم تقلید دیدار و گفتگو کرد. آیت‌الله العظمی نوری همدانی در این دیدار با تبریک اعیاد ولادت حضرت معصومه (س) و […]

به گزارش زیرنویس، دکتر سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان قم، با حضور در دفتر آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی با این مرجع معظم تقلید دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی در این دیدار با تبریک اعیاد ولادت حضرت معصومه (س) و فرارسیدن ولادت امام رضا (ع) با اشاره به اهمیت و جایگاه مردم در جامعه اسلامی، خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات و دغدغه‌ها و تامین مطالبات آنان را از بهترین و با ارزش‌ترین کارها دانست و بر اهمیت تلاش برای مهار و کاهش تورم و ارتقای شاخص‌های رفاه عمومی تاکید کرد.

ایشان بر اهمیت همصدایی و همگامی مسئولان با مردم تاکید و آن را رمز پیشرفت کشور دانست و افزود: اگر مردم احساس کنند که مسئولان مثل آنها زندگی می‌کنند، مشکلات مسیر پیشرفت کشور را راحت‌تر تحمل می‌کنند.

رئیس جمهور نیز در این دیدار ضمن تبریک متقابل ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت و تبریک پیشاپیش ولادت امام رضا (ع) با بیان اینکه حضرت‌عالی چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی همواره دغدغه مردم و جامعه را داشته و دارید، تصریح کرد: همه تلاش بنده و دولت مردمی این است که با وجود موانع و مشکلات، شتاب روند رشد کشور را افزایش دهیم و به لطف خدا توانسته‌ایم علی‌رغم دشمنی‌ها و فشارهای بی‌نظیر در جهت بهبود شاخص‌های اقتصادی، کاهش بیکاری و احیای واحدهای راکد گام‌های مثبتی برداریم.

رئیس جمهور در تشریح اقدامات دولت برای بهبود معیشت مردم به ویژه حمایت از اقشار کم درآمد، افزایش تا سه برابری مستمری سه دهک اول، خدمات آب، برق، گاز و بیمه سلامت رایگان به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، افزایش خروج افراد از پوشش نهادهای حمایتی در نتیجه سیاست‌های توانمندسازی، افزایش ارزش یارانه و کاهش تاثیرپذیری معیشت مردم از نوسانات ارزی در نتیجه توزیع کالابرگ را از جمله این اقدامات عنوان کرد.

دکتر رئیسی همچنین بهبود حقوق کارگران، کارمندان و بازنشستگان به نسبت افزایش تورم، اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، بهبود شاخص‌های سلامت در نتیجه توسعه و افزایش امکانات و ظرفیت‌های بیمارستانی و تلاش برای رفع ریشه‌های تورم را از دیگر اقدامات مهم دولت در دو سال و نیم گذشته برشمرد و گفت: با این وجود دشمن نهایت تلاش خود را می‌کند تا با سیاه‌نمایی و شائبه‌افکنی مردم را ناامید کند، اما دولت متقابلا در میدان اقدام و عمل برای ارتقای امید و اعتماد مردم تلاش می‌کند.

رئیس جمهور در پایان افزایش بیش از ۲ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و رسیدن ارزش صادرات محصولات فناورانه به بیش از ۲ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲ را از مصادیق تلاش‌های دولت برای بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در جهت پیشرفت کشور برشمرد.

منبع خبر: رکنـا

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]