به گزارش اختصاصی زیرنویس، عقربه ها ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه عصر پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت را نشان می داد ، زن جوان همراه دختر ۱۳ ساله اش در خیابان مقدسی اردبیلی روبروی مجتمع پالادیوم سوار بر خودروی شاسی بلند نیسان بودند که ناگهان مردی ۵۰ ساله با در دست داشتن چاقو و یک ظرف بنزین با تهدید […]

به گزارش اختصاصی زیرنویس، عقربه ها ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه عصر پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت را نشان می داد ، زن جوان همراه دختر ۱۳ ساله اش در خیابان مقدسی اردبیلی روبروی مجتمع پالادیوم سوار بر خودروی شاسی بلند نیسان بودند که ناگهان مردی ۵۰ ساله با در دست داشتن چاقو و یک ظرف بنزین با تهدید چاقو سوار بر خودروی گرانقیمت زن جوان و دخترش می شود.

زن جوان و دختر ۱۳ ساله وحشت زده اسیر این مرد خطرناک می شوند و در این صحنه مرد چاقو به دست از زن جوان می‌خواهد که با همسرش تماس بگیرد تا در ازای رهایی خانواده‌اش طلا و‌ دلار تهیه کند و به محل قرار که در تماس بعدی اعلام می‌کند حاضر شود.

مرد جوان وقتی متوجه گروگانگیری زن و بچه اش می شود خیلی زود ماجرا به پلیس مخابره می‌کند و همین کافی بود تا در کوتاهترین زمان ممکن ماموران ملانتری ۱۲۲ دربند و تیمی از کارآگاهان دایره جنایی پلیس آگاهی تهران برای عملیات دهایی گروگان ها و دستگیری متهم وارد عمل شوند.

تیم های پلیسی در کمتر از ۱۰ دقیقه در محل ربایش زن و دختر نوجوان حاضر می‌شوند و خودروی آنها که در خیابان الف شناسایی و در محاصره پلیس قرار گرفت.

گروگانگیری چاقو به دست در این صحنه وقتی خود را در محاصره تیم های پلیسی می‌بیند شروع به تهدید گروگان های خودش می کند و ظرف بنزین را روی خودش و زن و دختر نوجوان می ریزد.

گروگانگیر خشن با تهدید از پلیس می خواهد که از صحنه دور شوند و‌خیلی زود دلار و طلاهایی را برای رهایی گروگان های خودش درخواست کرده به محل گروگانگیری آورده شود.

تیم های پلیسی در این مرحله سعی بر آرام کردن متهم می کنند و این درحالی بود که متهم وقتی خود را  در آن شلوغی خیابان و‌ محاصره ماموران گرفتار می‌بیند و هیچ راهی برای فرار پیش روی خود نمی‌بیند و‌ تصمیم به اجرای نقشه هولنام خود می‌کند.

متهم در این پلان و در حالی که روی‌ روی خودش و‌گروگان هایش بنزین ریخته بود اقدام به روشن کردن فندکش می‌کند و همین کافی بود تا هدف دقیق پلیس نشانه گیری و گلوله شلیک شود.

شلیک دقیق پلیس‌کافی بود تا شیشه خودرو تخریب و‌ ماموران با باز کردن کردن در خودرو متهم و‌گر‌وگان‌ها را به سرعت از خودرو بیرون کشیدند.

آتش داخل خودرو قبل از اینکه گسترده شود مهار شد و همزمان آتش روی بدن متهم و دست بدن مادر و دختر نوجوان خاموش و در ادامه تیم های امدادی اورژانس وارد عمل شدند.

گروگانگیر که دچار سوختگی شدیدی شده بود برای درمان ، تحت نظر ماموران و در حالی دستبند پلیس به دستانش زده شده بود راهی بیمارستان یافت آباد شد.

دختر نوجوان از ناحیه دست دچار سوختگی شده بود نیز همراه مادرش که او نیز دچار سوختگی کمی شده بود راهی بیمارستان شدند.

گروگانگیر آتش افروز که بود؟

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران در همان تحقیقات ابتدایی مشخص شد که متهم یکی از سارقان سابقه دار است و  ۱۰ سال قبل اقدام به سرقت از خانه گروگان هایش کرده که توسط پلیس دستگیر و روانه زندان شده بود.

بررسی ها نشان از آن دارد که متهم از قبل زن و دختر شاکی قدیمی‌‌اش را تحت نظر قرار داده و زمانیکه طعمه‌هایش قصد سوار شدن بر خودروی شاسی بلند خود را داشتند با تهدید چاقو سوار بر خودرو طعمه هایش شده و این گروگانگیری آتشین را رقم زده است.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران به زیرنویس گفت: با توجه به شرایط مالی خانواده گر‌وگان گرفته شده و سابقه متهم ، فرضیه ابتدایی در خصوص این پرونده انتقاگیری متهم پس از دستگیری در پرونده سرقت از خانه گر‌وگان‌هایش در سالهای قبل بوده است.

وی افزود: متهم بخاطر سوختگی در بیمارستان تحت نظر پزشکان قرار دارد و تحقیقات تکمیلی در پرونده و افشای راز انگیزه متهم پس از ترخیص متهم از بیمارستان صورت می‌گیرد.

گروگانگیری تهران

گروگانگیری تهران

گروگانگیری تهران

منبع خبر: رکنـا

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]