به گزارش زیرنویس،عادل پیغامی در آیین الحاق نخستین شناور تندرو آتش نشان کشور به ناوگان ایمنی جزیره قشم، اظهار کرد: قشم از سالیان دور همواره یک جزیره تمدنی و جهانی بوده و دارای دانش بومی منحصر به فرد و ظرفیت های بسیاری در حوزه های فرهنگی و اقتصادی است. وی ادامه داد: در سال جاری […]

به گزارش زیرنویس،عادل پیغامی در آیین الحاق نخستین شناور تندرو آتش نشان کشور به ناوگان ایمنی جزیره قشم، اظهار کرد: قشم از سالیان دور همواره یک جزیره تمدنی و جهانی بوده و دارای دانش بومی منحصر به فرد و ظرفیت های بسیاری در حوزه های فرهنگی و اقتصادی است.
وی ادامه داد: در سال جاری نهضت ارتقای ایمنی و مدیریت بحران را در نقاط مختلف جزیره جهانی قشم پیگیری و اجرایی خواهیم کرد و الحاق نخستین شناور تندرو آتش نشان (آتشخوار) کشور به ناوگان ایمنی جزیره قشم، نخستین اقدام ویژه در این زمینه است.

01.jpg

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته جهت ارتقای سطح ایمنی جزیره، افزود: برای طراحی و احداث سوله های چند منظوره بحران در نقاط مختلف جزیره قشم پیش بینی هایی شده که به مرور و در آینده نزدیک اجرایی می شود.
به گفته پیغامی؛ طراحی و ساخت نخستین شناور تندرو آتش نشان کشور مزین به نام شهید خلیل عجم یک نمونه از اعتماد به جوانان متخصص و دانش بومی مهندسان کشور در یک مجموعه دانش بنیان فعال در جزیره قشم است.
وی با اشاره به حضور فعال منطقه آزاد قشم در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ تهران در حوزه های مربوط به صنایع خلاق و نوآوری، اضافه کرد: طبق تفاهم نامه ای که میان منطقه آزاد قشم و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به امضا رسیده، جزیره جهانی قشم به عنوان جزیره نوآور در جمهوری اسلامی ایران معرفی شد.

03.jpg

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم براساس ظرفیت های موجود در جزیره قشم، اقدامات خوبی جهت رشد و توسعه متوازن براساس شایستگی های این جزیره تاریخی و جهانی صورت گرفته و ادامه خواهد داشت.
بنابر این گزارش، آیین الحاق نخستین شناور تندرو آتش نشان (آتشخوار) کشور به ناوگان ایمنی جزیره قشم با حضور عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، سید علی موسوی جم، معاون توسعه مدیریت و مرضیه داوری معاون حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، فرماندار و جمعی از مسئولان اجرایی، قضایی، نظامی شهرستان قشم برگزار شد.

۲۱۷

منبع: خبـرآنلاین

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]