به گزارش خبرنگار مهر، علی شعبانی بعد از ظهر جمعه در ستاد انتخابات دور دوم انتخابات حوزه شهرستانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تعداد واجدین شرایط در دور نخست مشخص بود اما در این دور از انتخابات تمام افرادی که در مرحله نخست در هیچ حوزه‌ای رأی ندادند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند که بر […]

به گزارش خبرنگار مهر، علی شعبانی بعد از ظهر جمعه در ستاد انتخابات دور دوم انتخابات حوزه شهرستانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تعداد واجدین شرایط در دور نخست مشخص بود اما در این دور از انتخابات تمام افرادی که در مرحله نخست در هیچ حوزه‌ای رأی ندادند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند که بر همین اساس افرادی که در سایر حوزه‌های انتخابیه استان در دور گذشته رأی نداده‌اند نیز امکان حضور در حوزه انتخابیه کرمانشاه را برای رأی خواهند داشت.

وی افزود: در دور دوم انتخابات مانند دور گذشته تعداد ۶۴۵ شعبه اخذ رأی در خوزه انتخابیه کرمانشاه بر پا شده و در این دوره به دلیل رأی گیری به واسطه سیستم الکترونیکی هر شعبه حداقل ۲ صندوق و حداکثر ۶ صندوق برپا خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه تصریح کرد: در این مرحله بر دستگاه سیستم احراز هویت است که به صورت آنلاین و به صورت لحظه‌ای عملکرد هر یک از شعب و تعداد رأی دهندگان مشخص خواهد شد.

شعبانی عنوان کرد: علاوه بر استفاده از دستگاه احراز هویت برای این دوره از انتخابات یک دستگاه دیگر که به صورت آفلاین برای اخذ رأی استفاده می‌شود بکارگیری شده که بنابراین تا زمانی که انتخابات به اتمام نرسد آرا هیچیک از نمایندگان مشخص نیست.

وی با تاکید بر اینکه در دور نخست انتخابات بیش از ۸۷۵ نفر واجد شرایط در شهرستان کرمانشاه حضور داشتند، بیان داشت: در این دوره نیز تا به این لحظه ۷۵ هزار استعلام در فرایند انتخابات حوزه انتخابیه کرمانشاه انجام شده که با توجه به اینکه جز نخستین استان‌های برگزار کننده دور دوم انتخابات الکترونیک بودیم تاکنون هیچ مشکلی در برگزاری انتخابات رخ نداده است.

استاندار کرمانشاه از بکارگیری ۱۰ هزار عوامل اجرایی در انتخابات دور دوم خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود که تمدید زمان انتخابات انجام نگیرد و تا پایان ساعت ۱۸ این انتخابات ادامه دارد.

شعبانی ادامه داد: عملیات رأی گیری تاکنون با رضایت بالایی انجام گرفته و با وجود فرایند الکترونیکی انتخابات اخلالی در صندوق‌ها بروز پیدا نکرده و تا زمانی که رأی گیری به پایان نرسد آماری از میزان رأی هر یک از نامزدها در دست نخواهد بود و آمار نهایی حداقل تا ۲ ساعت پس از پایان رأی گیری اعلام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تذکرات لازم مبنی بر تخلفات انتخاباتی به هر چهار کاندید حوزه کرمانشاه داده شده، اذعان کرد: بر همین اساس تعدادی از تبلیغات و شاعبه‌ها مبنی بر خرید و فروش آرا شناسایی و تاکنون ۱۹ نفر دستگیر شدند و تشکیل پرونده قضائی برا آنها خواهیم داشت.

منبع: مـهر

27 اردیبهشت 1403

یافته های جدید و مرموز فیزیکدان‌ها!

  این موضوع نویدبخش یک پیشرفت بسیار مهم در فیزیک است. کار اصلی گلوبال‌ها نگه داشتن کوارک‌ها در محل‌شان و پایدار نگه داشتن اتم‌ها است. کوارک‌ها بلوک‌های سازنده پروتون‌ها و نوترون‌ها هستند. این کارکرد باعث می‌شود که گلوبال‌ها را بخشی از نیروی هسته‌ای «قوی» محسوب کنیم که یکی از چهار نیروی اساسی همراه با گرانش، […]

26 اردیبهشت 1403

چرا چربی بازو مهم است؟

به گزارش سلام نو آنطور که ایسنا نوشته است دانشمندان یونانی در مطالعه‌ای جدید، ارتباطی بین چربی بازو و کیفیت استخوان ستون فقرات کشف کرده‌اند. این یافته‌ها می‌تواند به روشی جدید برای پیش‌بینی و پیشگیری از شکستگی‌های ستون فقرات در افراد مسن منجر شود. پوکی استخوان، بیماری شایعی که باعث ضعیف شدن و شکننده شدن […]

26 اردیبهشت 1403

جنجالی که یک «موش مُرده» در ژاپن به پا کرد!

 یک شرکت تولید نان ژاپنی به خاطر پیدا شدن بقایای موش مرده در محصولات توزیع شده خود، بسته های نان را از بازار جمع کرد و عذرخواهی کرد.      به نقل از اسوشیتیدپرس، شرکت پاسکو پس پیدا شدن بقایای موش مرده در دو بسته نان حدود ۱۰۴ هزار بسته نان سفید را از قفسه […]