شهروندان این کشور از ویزای آمریکا معاف شدند
شهروندان این کشور از ویزای آمریکا معاف شدند

 ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که شهروندان اسرائیل را از ویزای ورود به خاک خود معاف می‌کند و به این ترتیب تل آویو به برنامه معافیت ویزای آمریکا پیوست.   به نقل از روسیا الیوم، این امر در بیانیه مشترک آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی ایالات […]

 ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که شهروندان اسرائیل را از ویزای ورود به خاک خود معاف می‌کند و به این ترتیب تل آویو به برنامه معافیت ویزای آمریکا پیوست.

 

شهروندان این کشور از ویزای آمریکا معاف شدند

به نقل از روسیا الیوم، این امر در بیانیه مشترک آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی ایالات متحده اعلام شد و آنها تأکید کردند اسرائیل تمام شرایط لازم را برآورده کرده و به فهرست طرف‌های معاف از ویزای ورود پیوسته است.

انتظار می‌رود که معافیت اسرائیلی ها از ویزای ورود به آمریکا از اواخر نوامبر آینده اجرایی شود. بر این اساس باید ۷۲ ساعت قبل از سفر به ایالات متحده ثبت نام در وب‌سایت ESTA انجام شود و آنها اجازه اقامت ۹۰ روزه برای اهداف گردشگری و تجاری را خواهند داشت.

این امر پس از جنجالی رخ داد که روز گذشته توسط وزارت امنیت داخلی ایالات متحده با انکار لغو روادید بر خلاف آنچه وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرد، صورت گرفت.

وزارت امور خارجه اسرائیل شامگاه دوشنبه اعلام کرد که «انتظار می‌رود ایالات متحده در هفته جاری لغو روادید به آمریکا را اعلام کند». الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل، «الحاق اسرائیل به برنامه معافیت از روادید را یک دستاورد سیاسی و یک خبر خوب برای همه شهروندان اسرائیلی توصیف کرد.»

ایسنا

+