به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، علیرضا پاکدل رییس فدراسیون هندبال درباره بازی با کویت در یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو عنوان کرد: نسبت به چند بازی قبل بازی بهتری انجام دادیم، اما در دقایق پایانی متاسفانه بدلیل جوانی بازیکنان و مشخصا کمبود بازیکن در یکی دو پست اصلی با چند  اشتباه […]

پاکدل: جوانگرایی تاوان دارد، آینده از آن هندبال ایران است
به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، علیرضا پاکدل رییس فدراسیون هندبال درباره بازی با کویت در یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو عنوان کرد: نسبت به چند بازی قبل بازی بهتری انجام دادیم، اما در دقایق پایانی متاسفانه بدلیل جوانی بازیکنان و مشخصا کمبود بازیکن در یکی دو پست اصلی با چند  اشتباه بد،  بازی را واگذار کردیم و حق ما حقیقتا باخت نبود.  

وی افزود: تیم ما تیم جوانی است. ۱۳ بازیکن ما برای بار اول بازی‌های آسیایی را تجربه می‌کنند و فراموش نکنیم که چند بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشتیم. متاسفانه در هندبال هم مثل فوتبال بازی‌های آسیایی در تقویم فدراسیون جهانی گنجانده نشده و بدلیل اینکه باشگاه‌های اروپایی بازیکنان ما را در اختیار تیم ملی نگذاشتند به ما لطمه زده شد.

پاکدل ادامه داد: البته یکی از بازیکنان متاسفانه علیرغم قولی که داده بود خلف وعده کرد و هم با نیامدنش ضربه زد و هم با دیر اعلام کردن مبنی بر عدم حضور در این بازیها، باعث شد کادر فنی نتواند بازیکنی در این پست جایگزین کند.

رییس فدراسیون هندبال اظهار داشت: انتظارات از هندبال بالا رفته و از طرفی قبل از بازی‌ها هم اعلام کردم در رده بزرگسالان کار برای ما سخت است. رقبای سرسخت و قدرتمندی داریم چرا که  در سال‌هایی که فدراسیون هندبال ما درگیر  حضور مکرر و رفت و آمد سرپرستان مختلف در راس فدراسیون بود آن کشور‌ها بدلیل برنامه ریزی خوبی که داشتند و با تغییر نسل تدریجی، امروز شرایط بسیار عالی دارند.

پاکدل ادامه داد: شاید با دیدن بازی گروهی از این تیم جوان به آینده امیدوارتر شدیم.  جامعه هندبال باید صبور باشند.  هندبال ما به زمان نیاز دارد تا در رده بزرگسالان خودش را نشان دهد و مطمئن باشید آینده این رشته درخشان است.  در ۳-۴ سال گذشته پشتوانه سازی بسیار خوبی صورت پذیرفته و این جوانان بتدریج به رده بزرگسالان اضافه خواهند شد.  

رییس فدراسیون هندبال افزود: در رده‌های پایه در آسیا سکو‌های  بسیار خوبی گرفته ایم که با حمایت از این نسل می‌توانیم حرف‌های زیادی در آینده  داشته باشیم.  

پاکدل گفت: فراموش نکنیم که کویت پرافتخارترین تیم آسیاست و امروز تجربه کویت خصوصا دروازه بانش بر نیروی جوانی بازیکنان ما غلبه کرد. گرچه  در مورد صعود راه سختی در پیش داریم، اما هنوز شانس داریم و نا امید نیستیم.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا