«مافیا» یک بازی استنطاقی و استنتاجی است که خوب بودن در آن نیازمند چند فاکتور اساسی است، هوش بسیار زیاد ، قدرت استدلال و سخنوری و البته تمرکز بالا. امیر علی نبویان تمامی این فاکتورها را یکجا دارد، او در بازی مافیا یک نابغه تمام عیار است که با داشتن این فاکتورها با فاصله بهترین […]

 «مافیا» یک بازی استنطاقی و استنتاجی است که خوب بودن در آن نیازمند چند فاکتور اساسی است، هوش بسیار زیاد ، قدرت استدلال و سخنوری و البته تمرکز بالا. امیر علی نبویان تمامی این فاکتورها را یکجا دارد، او در بازی مافیا یک نابغه تمام عیار است که با داشتن این فاکتورها با فاصله بهترین است. او این بهترین بودن را در هر سه رقابت گروه سوم رئالیتی‌شو «پدرخوانده» به رخ کشید.

حضور یک نابغه در برنامه «پدرخوانده» همه را شگفت زده کرد!

فرهنگ حضور یک نابغه در «پدرخوانده»

سومین رقابت از گروه سوم شرکت کننده‌ها در رئالیتی‌شو «پدر خوانده» برگزار شد تا به این ترتیب پرونده رقابت‌های دور مقدماتی بسته شود. در سه رقابت آخر آنچه‌که بیش از هر چیز جلوه‌گری داشت، بازی بی نظیر امیر علی نبویان بود که توانست با هوش بالای خود و با بهره‌گیری از قدرت استدلال و سخنوری خود هر سه مسابقه گروه سوم را تحت تاثیر بازی هوشمندانه‌اش قرار دهد و بار دیگر با عملکرد بی نقص خود وجه دیگری از جذابیت و هیجان بازی «مافیا» را برای مخاطبان عیان کند.

نبویان پیش از این در فصل اول «پدرخوانده» و در آن فینال معروف که مافیا برای نخستین بار با پیشنهاد او دست به خودزنی می‌زنند، نشان داد که سطح بازی‌اش یک سر وگردن از مابقی بازیکن‌ها بالاتر است. نبویان اما در فصل جدید بازهم مخاطب را با بازی‌اش شگفت زده کرد.

او در این سه رقابت ، یکبار در ساید سفید بازی کرد و دوبار در ساید سیاه که از این دوبار یک بار مستقل بازی بود و یکبار هم مافیا که در هردو رقابت توانست با وجود شو شدن نقشش باقدرت بازی را به نفع سایدی که در آن بازی می‌کرد تمام کند.

ویژگی بارز بازی نبویان در این سه رقابت این بود که بادقت و تمرکز بالا حرف‌های سایرین را می‌شنید، در حد فاصلی که نویت به او برسد حرف‌ها را آنالیز می‌کرد و سپس با با توجه به سایدی که در آن قرار داشت، بررسی‌هایش از آنچه‌که دریافت کرده بود را ارائه می‌داد.

برگ برنده نبویان دقیقا جایی است که برای آنالیز دریافت‌هایش از صحبت‌ها و حرکات بازیکن‌ها ، به درستی از علم منطق و البته احتمالات کمک می‌گیرد و با استفاده از فرمول‌های آن‌ها دست به رمزگشایی می‌زند . او با اتکا به همین توانایی منحصر بفرد نه تنها به نزدیکی نقش‌ بازیکن‌ها دیگر می‌رسد بلکه می‌تواند اقدام بعدی آن‌ها را هم به درستی حدس بزند.

فقط به دوبازی آخر او که تقریبا همان ابتدا هویتش برملا می‌شود دقت کنید. او در وهله اول تمرکزش را از دست نمی‌دهد و با اطمینان روی صندلی‌اش می‌نشیند و بازی را ادامه می‌دهد. نبویان در طول بازی به درستی به حرف‌ها گوش می‌دهد ، آن‌ها را آنالیز می‌کند، سپس دریافت‌هایش را ارائه می‌دهد . داده‌های او دقیقا روند بازی را به سمت و سویی می‌برد که در نهایت به نفع سایدش تمام می‌شود.

در طی سال‌هایی که بازی مافیا در قالب رئالیتی‌شوهای مختلف ارائه شده ، چند نفر توانستند در بازی مافیا حساب خودشان را کاملا از بقیه جدا کنند، آن‌ها همگی خوب بودند، اما مشکلشان جایی بود که این خوب بودن را وقتی در بازی فریاد می‌زدند، مخاطب آن‌ها پس می‌زد، چراکه بازی مدعیانه ذهن و روان تماشاگری که پای بازی نشسته کاملا بهم می‌ریزد. یکی دیگر از ویژگی‌های نبویان این است که شخصیتی کاریزماتیک دارد و همین عامل موجب می‌شود تا مخاطب همیشه کنارش باشد ، حتی اگر در بازی دست بالا را بگیرد و با ادعا بازی کند. البته که او راه و روش با ادعا بازی کردن را هم بلد است و همین بلد بودن موجب شده تا مخاطب او را هیچگاه پس نزد حتی زمانی‌که به قول خودش «کثیف» بازی می‌کند.

امیر علی نبویان در دور سوم رقابت‌های پدرخوانده با اختلاف بهترین بازیکن این فصل بوده و برنده مطلق دربین بازیکن‌های گروه سوم است.

کسترش نیوز

+