جیمی کارتر، سی و نهمین رئیس‌جمهوری آمریکا، روز یکشنبه (۹مهر)، ۹۹ سالگی خود را جشن گرفت.   تصاویری که در پلتفرم ایکس منتشر شده نشان می‌دهد که در محوطه سبز ورودی شمالی این کاخ یک علامت تبریک تولد، شبیه کیک برای رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا نصب شده است.   جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هم در […]

جیمی کارتر، سی و نهمین رئیس‌جمهوری آمریکا، روز یکشنبه (۹مهر)، ۹۹ سالگی خود را جشن گرفت.

 

تصاویری که در پلتفرم ایکس منتشر شده نشان می‌دهد که در محوطه سبز ورودی شمالی این کاخ یک علامت تبریک تولد، شبیه کیک برای رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا نصب شده است.

 

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هم در پیامی تقدیرآمیز تولد سی‌و‌نهمین رئیس‌جمهوری آمریکا را تبریک گفت.

 

کارتر که در سال ۱۹۲۴ در جورجیا به دنیا آمد، در دهه ۱۹۶۰ با ورود به سنای ایالتی وارد عالم سیاست شد و سپس در سال ۱۹۷۱ فرماندار ایالت شد.

 

پنج سال بعد او جرالد فورد، رئیس جمهور وقت جمهوری‌خواه را شکست داد تا سی‌ونهمین رئیس‌جمهور آمریکا شود.

 

کارتر که از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ رئیس‌جمهور آمریکا بوده، به خاطر فعالیت‌های بشردوستانه و تلاش برای دستیابی به صلح در سال‌های پس از پایان ریاست‌جمهوری‌اش هم شناخته می‌شود. او به خاطر همین فعالیت‌ها در سال ۲۰۰۲ برنده جایزه صلح نوبل شد.

 

کارتر و همسرش رزالین در سال ۲۰۲۱ هفتاد و پنجمین سالگرد ازدواج خود را جشن گرفتند. او که به بیماری‌های مختلف مبتلاست، اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد با رد معالجات بیشتر پزشکی در خانه تحت مراقبت قرار می‌گیرد.

 

تصاویری از جشن تولد ۹۹ سالگی جیمی کارتر
تصاویری از جشن تولد ۹۹ سالگی جیمی کارتر
تصاویری از جشن تولد ۹۹ سالگی جیمی کارتر

فرارو

+