کشف عطر کلئوپاترا در یک محوطه باستانی
کشف عطر کلئوپاترا در یک محوطه باستانی

میراث ملکه یونانی مصر باستان به عنوان یک فرمانروای عجیب و غریب، اغواگر و قدرتمند مصر در طول قرن‌ها باقی‌مانده است. در حالی که او اکنون به خاطر زندگی عجیب‌اش مشهور است، با بررسی‌های انجام شده دانشمندان، گفته می‌شود او از نظر فیزیکی چهره متفاوتی از سایر انسان‌ها نداشته است، اما آنچه او را از […]

میراث ملکه یونانی مصر باستان به عنوان یک فرمانروای عجیب و غریب، اغواگر و قدرتمند مصر در طول قرن‌ها باقی‌مانده است. در حالی که او اکنون به خاطر زندگی عجیب‌اش مشهور است، با بررسی‌های انجام شده دانشمندان، گفته می‌شود او از نظر فیزیکی چهره متفاوتی از سایر انسان‌ها نداشته است، اما آنچه او را از بقیه متمایز می‌کرده، هوش و ذکاوت باورنکردنی‌اش بوده است.

کلئوپاترا به عنوان ملکه مصر، یکی از قدرتمندترین و ثروتمندترین پادشاهی‌ها در زمان خود را داشته است، جای تعجب نیست که او از برخی از مجلل‌ترین لوازم‌آرایشی و عطر‌های موجود در آن زمان استفاده می‌کرد. او حتی به طرز شگفت‌انگیزی کتابی را در مورد لوازم آرایشی نوشت.

نقاشی باستانی

در سال ۲۰۱۲، رابرت لیتمن و جی سیلورستاین، هر دو باستان‌شناس در دانشگاه هاوایی، خمره‌های باستانی را کشف کردند که هنوز حاوی بقایای عطر در محوطه باستانی مندس در مصر بود. با کمک دورا گلداسمیت مصرشناس و شان کوفلین کلاسیک‌گرا، محققان توانستند عطر را با استفاده از دستور العمل‌های موجود در سایت که به یونانی باستان و لاتین نوشته شده بود، بازسازی کنند.


بیشتربخوانید


محوطه باستان شناسی

این عطر که به خاطر شهری که در آن تولید می‌شد، عطر مندزی نامیده می‌شد، در میان ثروتمندان مصر و در سراسر جهان باستان بسیار محبوب بود. گفته می‌شود که این عطر بسیار غلیظ‌تر و ماندگارتر از عطر‌های امروزی است و محققان از موادی مانند روغن خرما، مر، دارچین و رزین کاج در طول فرآیند آزمایش استفاده کردند که همگی در دستورالعمل‌ها گنجانده شده بودند و در طی تجزیه و تحلیل بقایای عطر موجود در خمره عطر‌ها یافت شدند.

این ترکیب باعث ایجاد عطری شیرین، تند و جذاب شد که احتمالاً بویی شبیه رایحه‌ای که خود کلئوپاترا استفاده می‌کرد، دارد.

منبع: خبرآنلاین

+