به گزارش زیرنویس به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی میل، در پی وقوع انفجار مهیب و مشکوک شامگاه دوشنبه در شهر آکسفورد انگلستان، ستونی از دود غلیظ فضای شهر را فرا گرفته است. به نوشته دیلی میلی، برخی از گزارش تأیید نشده حاکیست که انفجار به حدی شدید بود که برق بیش از هزار خانه […]

به گزارش زیرنویس به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی میل، در پی وقوع انفجار مهیب و مشکوک شامگاه دوشنبه در شهر آکسفورد انگلستان، ستونی از دود غلیظ فضای شهر را فرا گرفته است.

به نوشته دیلی میلی، برخی از گزارش تأیید نشده حاکیست که انفجار به حدی شدید بود که برق بیش از هزار خانه در شهر آکسفورد قطع شده است.

برخی گزارش‌های خبری حاکیست، ممکن است که انفجار ناشی از برخورد صاعقه به مخازن گازی در یک کارخانه بازیافت زباله در این شهر عامل این تکانه شدید برخی از مناطق شهر باشد.

به نوشته دیلی میل، شدت انفجار شامگاه دوشنبه به حدی بود که آسمان شهر را برای مدتی روشن کرد و شعله‌های آتش از کیلومترها دورتر قابل مشاهده بود.

به دنبال وقوع این انفجار شدید که شهر آکسفورد را به لرزه در آورد، پلیس از ساکنان خواسته است تا اطلاع ثانوی در خانه بمانند زیرا ستونی از دود غلیظ، آسمان شهر را فرا گرفته است.

پلیس محلی آکسفوردشایر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پلیس در حال حاضر در صحنه وقوع انفجار در یک کارخانه بازیافت زباله در نزدیکی یارنتون از توابع آکسفوردشایر حضور دارد و در حال رسیدگی به ابعاد مشکوک این انفجار است.»

به گزارش پلیس محلی، به نظر می‌رسد علت انفجار مهیب شامگاهی امروز به برخورد صاعقه با مخازن گازی به علت نوسانات جوی باشد.

در پی وقوع این انفجار مرموز در شهر آکسفورد، کاربران محلی در شبکه‌های اجتماعی با انتشار ویدیوهایی از این حادثه، انفجار را «شدید» توصیف کردند و از روشن شدن فضای شهر ناشی از شدت انفجار برای لحظاتی خبر دادند.

پلیس آکسفوردشایر اعلام کرد که هم‌اکنون نیروهای آتش نشانی و اورژانس در محل وقوع انفجار حضور دارند و هنوز گزارشی از شمار جان باخته‌گان و مجروحان این انفجار در دسترس نیست.

از سوی دیگر، به نوشته رسانه‌های انگلیسی، انفجار به حدی ناگهانی بود که هنوز مقامات انگلستان در این مورد واکنشی نشان نداده‌اند.

منبع: مـهر