به گزارش زیرنویس، گروه تواشیح قمر بنی هاشم، متشکل از گروهی از جانبازان دفاع مقدس قم، با آیت حسینی بوشهری دیدار و قطعه‌ای متناسب با میلاد پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- و امام صادق -علیه السلام- اجرا کردند. رئیس جامعه مدرسین در این دیدار به تبیین آیه شریفه «قُل لا أَسأَلُکُم عَلَیهِ أَجرًا […]

- جانبازان دفاع مقدس سمبل استقامت یک ملت هستند

به گزارش زیرنویس، گروه تواشیح قمر بنی هاشم، متشکل از گروهی از جانبازان دفاع مقدس قم، با آیت حسینی بوشهری دیدار و قطعه‌ای متناسب با میلاد پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- و امام صادق -علیه السلام- اجرا کردند.

رئیس جامعه مدرسین در این دیدار به تبیین آیه شریفه «قُل لا أَسأَلُکُم عَلَیهِ أَجرًا إِلَّا المَوَدَّهَ فِی القُربیٰ» پرداخت و ابراز داشت: محبت زمینه ساز مودت است. محبت اهل بیت -علیهم السلام- منحصر در شیعیان نیست؛ بلکه پیروان مکاتب دیگر نیز نسبت به ایشان محبت دارند. کما اینکه در اربعین این مسئله مشهود است.

وی افزود: هر موقع سخن از مودت به میان می آید معنای آن محبت همراه با اطاعت است و خداوند نیز در این آیه می‌فرماید که ای پیامبر، از مردم بخواه که نسبت به اهل بیت مودت داشته باشند.

امام جمعه قم جانبازان دفاع مقدس را سمبل استقامت عنوان کرد و اظهار داشت: شما سمبل استقامت یک ملت و سند پیروزی و موفقیت آن در دوران‌های سخت هستید.

وی ضمن تاکید بر لزوم آشنایی نسل جوان با تاریخ انقلاب خاطر نشان کرد: نسل جوان دوران جبهه و جهاد را ندیده‌اند و سختی‌های آن را درک نکرده‌اند و بسیاری حتی از تاریخ انقلاب نیز بی اطلاع هستند.

شایان ذکر است، در ابتدای این جلسه مسئول این گروه هدف تشکیل این گروه تواشیح را ترویج فرهنگ غنی و سیره اهل بیت -علیهم السلام- و نشان دادن توانایی جانبازان در عرصه‌های فرهنگی‌ عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری حوزه