زیرنویس، گروه استان‌ها: مجتبی سلطانی احمدی، معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های دانشگاه پیام نور که چندی پیش برای مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی به استان سفر کرده بود در این مراسم بیان کرد که در جلسه شورای گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری که به ریاست وزیر محترم […]

زیرنویس، گروه استان‌ها: مجتبی سلطانی احمدی، معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های دانشگاه پیام نور که چندی پیش برای مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی به استان سفر کرده بود در این مراسم بیان کرد که در جلسه شورای گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری که به ریاست وزیر محترم علوم تشکیل شد طرح پیشنهادی دانشگاه پیام نور با ساماندهی مراکز و واحدها در قالب ۲۵۱ مرکز و واحد در سطح کشور تصویب شد و همچنین طبق توافق صورت گرفته و به جهت همکاری با دانشگاه فرهنگیان مقرر گردید بخشی از اماکن مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان توسط دانشگاه پیام نور تامین شود.

این موضوع در نگاه اول یک اتفاق مثبت در حوزه دانشگاه‌های استان محسوب می‌شود به ویژه اینکه دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی همواره از جهت مکان با مشکل مواجه بوده است اما به نظر می‌رسد که این اتفاق آنچنان که باید نتوانسته گره از کار دانشگاه فرهنگیان باز کند.

مکان در شهرستان خوسف برای دانشگاه فرهنگیان کاربرد ندارد

حجت‌الاسلام جواد اکبری مطلق، رئیس پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: بر اساس این توافق مقرر شده که دانشگاه پیام نور مکانی را در شهرستان خوسف در اختیار ما قرار دهد در حالی که مکان در این شهرستان برای ما کاربردی ندارد.

وی درباره علت این موضوع گفت: اگر ما بخواهیم مکان مورد نظر در شهرستان خوسف برای برگزاری کلاس‌های دانشگاه فرهنگیان را بپذیریم باید در آنجا خوابگاه، سلف و … نیز تأمین کنیم که هزینه زیادی را بر دوش ما خواهد گذاشت که این هزینه را می‌توانیم در طرح جامع خودمان هزینه کنیم.

رئیس پردیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی بیان کرد: حتی اگر بخواهیم ایاب و ذهاب و وسیله نقلیه از بیرجند به خوسف را برای دانشجویان تأمین کنیم در طول سال باید چندین میلیارد تومان هزینه کنیم و از طرف دیگر موضوع مهم‌تر زمانی است که از دانشجو گرفته می‌شود.

اکبری مطلق یادآور شد: اگر قرار است مکانی به ما داده شود باید خوابگاه و سلف نیز داشته باشد و گرنه هر جای دیگری غیر از مرکز استان برای ما صرفه ندارد.

گفتند اجاره کنید

وی ادامه داد: در رایزنی‌هایی که در گذشته با دانشگاه پیام نور داشته‌ایم، بیان کرده بودند که اگر غیر از خوسف هر مکان دیگری از دانشگاه پیام نور را برای برگزاری کلاس‌ها می‌خواهید، باید آن را اجاره کنید و اجاره بدهید.

رئیس پردیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی، جناب آقای شبانی جدید معارفه شده‌اند، برنامه ما بر این است که گفت و گویی با ایشان داشته باشیم تا این توافق به نتیجه مطلوب برسد.

اکبری مطلق افزود: البته همه تلاش ما بر این است که دانشجویان ما با هیچ مشکلی رو به رو نشوند و در آرامش به تحصیل خود بپردازند.

منبع: مـهر