عملکرد کشتی فرنگی ایران در چهار وزن اول/ ۲ فینالیست و یک حذف شده
عملکرد کشتی فرنگی ایران در چهار وزن اول/ ۲ فینالیست و یک حذف شده

عملکرد کشتی فرنگی ایران در رقابت های کشتی بازی های آسیایی برای ایران با صعود دو ملی پوش ایران به فینال، حضور یک کشتی گیر در رده بندی و حذف یک گوش شکسته همراه بود.

عملکرد کشتی فرنگی ایران در چهار وزن اول در پایان مسابقات صبح امروز به شرح زیر است:

در وزن ۶۰ کیلوگرم میثم دلخانی در دور نخست با نتیجه ۷ بر ۱ سوپارمانتور جیانیندر از هند را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب آدیوس سلطان گالی از قزاقستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، دلخانی حذف شد.

عملکرد کشتی فرنگی ایران

عملکرد کشتی فرنگی ایران

در وزن ۶۷ کیلوگرم دانیال سهرابی در دور اول با نتیجه ۵ بر ۲یونگ جین رو از کره شمالی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر هانسو ریو از کره را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در حالی که ۷ امتیاز از حریف خود پیش بود با نتیجه ۹ بر ۴ و ضربه فنی مغلوب میرجان شرماخانبت از قزاقستان شد و به دیدار رده بندی رفت. سهرابی در این دیدار به مصاف برنده لی لی از چین و نماینده تایلند می رود.

در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در در اول با نتیجه ۹ بر ۳ کیم هیون وو از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۳ دلشاد اومون گلدیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱ بر ۱ از سد ریو لیو از چین گذشت و به دیدار فینال راه یافت. کاویانی نژاد در این دیدار با آکژول محموداف قهرمان جهان و نایب قهرمان المپیک از قرقیزستان پیکار می کند.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۷ بر ۱ آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در درو بعد با نتیجه ۷ بر ۱ عظیم آناممدوف از ترکمنستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۱ سونیل کومار از هند را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. علیزاده در این دیدار با جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان مبارزه می کند.

بدین ترتیب عصر امروز از ساعت ١٧ به وقت هانگژو، دیدارهای رده بندی و فینال برگزار خواهد شد که ایران شانس کسب دو مدال طلا در کشتی فرنگی در  اوزان ٧٧ و ٨٧ کیلوگرم و شانس یک مدال برنز در وزن ۶۷ کیلوگرم خواهد داشت.

منبع: مـهر