به گزارش زیرنویس ، ابوالفضل رفیعی اظهار داشت: طبق تقویم انتخاباتی ۱۳ مهر تا ۱۹ مهر، زمان تشکیل هیات‌های اجرایی حوزه‌های انتخابیه است. رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه به ریاست فرماندار، بخشدار، با عضویت یک حقوقدان با معرفی کتبی و رسمی رئیس کل دادگستری استان، رئیس ثبت احوال حوزه […]

به گزارش زیرنویس ، ابوالفضل رفیعی اظهار داشت: طبق تقویم انتخاباتی ۱۳ مهر تا ۱۹ مهر، زمان تشکیل هیات‌های اجرایی حوزه‌های انتخابیه است.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه به ریاست فرماندار، بخشدار، با عضویت یک حقوقدان با معرفی کتبی و رسمی رئیس کل دادگستری استان، رئیس ثبت احوال حوزه انتخابیه و ۸ نفر معتمد محلی تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه فرمانداران و بخشداران موظفند حداکثر ۴۸ ساعت پس از آغاز مهلت یک هفته‌ای مشخص شده در قانون برای تعیین معمتدان اصلی و علی‌البدل عضو هیات اجرایی، ۳۰ نفر از شخصیت‌های دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، علمی، اقتصادی و حقوقی معتمدین محلی را از بین اقشار واجد شرایط در ماده ۴۱ قانون به منظور تایید صلاحیت به هیات نظارت مربوط معرفی کنند.

رفیعی افزود: پس از این مرحله و توافق با هیئت نظارت در خصوص لیست معتمدین، بلافاصله با حضور اعضای حقوقی و هیات نظارت جلسه‌ای برگزار خواهند کرد و حداقل با حضور ۲۰ نفر از  معتمدین و با رای مخفی، ۸ نفر را به عنوان معتمد اصلی و ۵ نفر را به عنوان معتمدان علی‌البدل برای ادامه کار انتخاب خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه هیئت اجرایی یکی از جلوه‌های مردمی بودن برگزاری انتخابات است، گفت: هیات های اجرایی در همه مراحل اجرایی انتخابات نقش آفرین هستند و توسط معتمدین که گلچینی از اقشار مختلف مردم هستند انتخاب می‌شوند.

گفتنی است، ثبت‌نام نهایی از داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از مرحله پیش ثبت‌نام تاییده گرفته‌اند، ۲۷ مهر به مدت هفت روز خواهد بود.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود و با رای حوزه‌های انتخابیه استان ۵ نفر راهی مجلس خواهند شد.

منبع : فارس

منبع خبر: رکنـا