به گزارش زیرنویس، یوسف یوسفی ، با اشاره به دستگیری دو گروه شکارچی در تفرش و یک گروه در شهرستان آشتیان طی روز گذشته، بیان کرد: روز گذشته عملیات کشف و ضبط یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی دو لول، از دو نفر متخلف به جرم شروع به شکار و تعداد ۱۲ عدد فشنگ در […]

به گزارش زیرنویس، یوسف یوسفی ، با اشاره به دستگیری دو گروه شکارچی در تفرش و یک گروه در شهرستان آشتیان طی روز گذشته، بیان کرد: روز گذشته عملیات کشف و ضبط یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی دو لول، از دو نفر متخلف به جرم شروع به شکار و تعداد ۱۲ عدد فشنگ در کوه های وای مند توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان تفرش انجام شد.

وی افزود: گروه دیگری اقدام به شکار غیر مجاز یک راس گوسفند وحشی در ارتفاعات زرجین و عزالدین کرده و جهت انتقال از یک دستگاه پراید استفاده کرده بودند که پس از رویت مامورین محیط زیست در فاصله ۵۰۰ متری اقدام به فرار کردند.

یوسفی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل نداشتن خودرو مناسب عملیاتی و ناهمواریهای منطقه، شکارچیان از مامورین جلوتر بودند و راننده دو نفر اسلحه دار و حامل گوشت شکار شده را در خارج از منظر مامورین پیاده کرده بود که با تعقیب و گریز و هماهنگی های بعمل آمده، در پلیس راه ورودی ساوه توقیف شد.

وی گفت: پس از بازرسی، آثار گوسفند شکار شده شامل خون، بو و موی شکار در داخل صندوق مشخص شد و خودرو به پارکینگ شهرستان ساوه منتقل شد. با هماهنگی رییس حوزه قضایی شهرستان تفرش راننده خودرو به شهرستان بازگشت داده شده و پرونده تشکیل شده و در حال تکمیل شدن مستندات و شناسایی سایر همراهان راننده جهت معرفی به دادگاه جهت سیر مراحل قانونی است.

یوسفی در خصوص دستگیری شکارچیان آشتیان اظهار کرد: روز گذشته در روستای فیض آباد پاسگاه انتظامی سیاوشان سه شکارچی پرنده دستگیر و سه اسحله ساچمه زنی ضبط شد و متخلفین که ۱۸ پرنده باقرقره شکار کرده بودند به دادگاه ارجاع شدند. این شکارچیان باید مبلغ ۲۷ میلیون ریال به دلیل شکار پرندگان جریمه ضرر و زیان پرداخت کنند.

وی در خصوص وضعیت صید و شکار در استان مرکزی طی شش ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: ۱۶ شکارچی در کل استان شناسایی و دستگیر شدند که ۷ مورد در حین شروع به شکار، ۳ مورد پس از صید پرندگان و ۴ شکار چهارپا و یک مورد شکار ۶ خرگوش دستگیر شدند.

یوسفی با اشاره به اینکه بیشترین موارد شکار مربوط به شهرستان های ساوه، تفرش و شازند بوده است، گفت: از ۱۶ شکارچی دستگیر شده ۶ اسلحه گلوله زن، ۶ اسلحه ساچمه زن و دو اسحله بادی کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: اکثر پرونده های شکارچیان در مراجع قضایی در حال رسیدگی است که ضمن تعیین حکم از سوی قاضی، مجرمین به ازای هر گونه شکار شده جریمه پرداخت می کنند که این جرائم بسته به گونه از ۵۰ هزار تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان متغیر است.

 

منبع خبر: رکنـا