به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، «زوزانا کپوتووا» رئیس جمهور اسلواکی طرح دولت موقت این کشور جهت ارسال کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین را نپذیرفته و اعلام کرده است که دولت موقت اختیار چنین کاری را ندارد. بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری اسلواکی دولت تکنوکرات کنونی تنها اختیار امور محدودی را در […]

 

به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، «زوزانا کپوتووا» رئیس جمهور اسلواکی طرح دولت موقت این کشور جهت ارسال کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین را نپذیرفته و اعلام کرده است که دولت موقت اختیار چنین کاری را ندارد.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری اسلواکی دولت تکنوکرات کنونی تنها اختیار امور محدودی را در دست دارد، اما موضع کپتووا در خصوص ضرورت ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین تغییری نکرده است.

دفتر ریاست جمهوری اسلواکی اعلام کرد: تصویب بسته کمک‌های نظامی از سوی دولت موقت اتفاق خطرناکی را در زمینه تغییر دولت پس از انتخابات پیش‌رو رقم خواهد زد.

بر اساس این بیانیه، کپتووا آماده است از پیشنهاد دولت آینده که از اختیارات کامل برخوردار باشد جهت کمک نظامی به اوکراین حمایت کند.

زوزانا کپوتووا، رئیس جمهور اسلواکی به شدت از اوکراین حمایت می‌کند و از آغاز جنگ اوکراین تا کنون ۲ بار به کی‌یف سفر کرده است.

از سوی دیگر احزاب سیاسی اسلواکی که با ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین مخالف‌اند در حال رایزنی برای تشکیل دولت جدید هستند.

این در حالی است که ایالات متحده نیز شاهد شکاف داخلی در خصوص حمایت مالی از اوکراین است و در این رابطه میان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات این کشور اختلاف به وجود آمده است، به طوری که «جان کریاکو» یکی از افسران سابق سیا در گفتگو با المیادین اختلاف میان دو حزب اصلی آمریکا را در اوج خود دانست.

منبع: مـهر