به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه تهران ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) و هفته انتظامی گفت: حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر فرمودند اگر کسی وارد یک پاسگاهی می‌شود از رفتار و سخن و فرماندهی محترم […]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه تهران ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) و هفته انتظامی گفت: حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر فرمودند اگر کسی وارد یک پاسگاهی می‌شود از رفتار و سخن و فرماندهی محترم و کارگزاران او احساس کند که به او عشق می‌ورزند و با مسئولی رو به رو می‌شوند که در رفتار او محبت و لطف را می‌بینند.

وی ادامه داد: فرد قانون شکن و متخلف هم باید بداند مسئولین و نیروهای فراجا با او هرگز دشمنی ندارند، دغدغه هدایت و سعادت او را دارند، اما مسئولیت حفاظت از حقوق شهروندان و حفاظت از امنیت اجازه نمی‌دهد در برابر متخلف بی اعتنا عبور کنند. حضرت علی (ع) خطاب به مالک فرمودند ای مالک مبادا همانند فرماندهان پیشین مصر درنده ای باشی که در انتظار شکار مردم است.

خطیب نماز جمعه گفت: دغدغه قرآن و نهج البلاغه آن است که باید قدرت با علم و اخلاق گره بخورد. ولایت فقیه یعنی قدرت و عدالت؛ اگر قدرت با علم و ادب و خرد و انسانیت گره نخورد صاحبان قدرت در اروپا جنگ جهانی اول و دوم را بر کل بشریت تحمیل کرده و هزاران نفر را قتل عام می‌کنند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: حوادث اخیر سوریه و ویرانه‌ای که به دست مستکبران به دست آمد دستاورد پیوند قدرت و جهالت و شیطنت و دوری از فضائل اخلاقی است.

وی تصریح کرد: اگر حمایت آمریکا نبود کدام قدرتی جسارت داشت که آسمان سوریه را مورد تهدید قرار دهد.

ابوترابی فرد گفت: رفتار خارج از قواعد و اصول دینی با انسان و حتی انسان مجرم فروریختن شخصیت انسانی است لذا در بیانات فرماندهی مقتدر فراجا شنیدیم که تاکید داشتند با مجرمین در چارچوب قانون برخورد می‌کنیم.

وی عنوان کرد: یک سرباز وظیفه برخوردی خارج از چارچوب قواعد داشت که اولاً افراد متخلف بازداشت و ثانیاً رئیس پاسگاه عزل و ثالثاً فردی که شخصیت انسانی او رعایت نشده است به زیباترین روش توسط فرماندهی فراجا مورد دلجویی قرار گرفت این یعنی پلیس در تراز انقلاب اسلامی است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: امیدوارم فراجا در آراستگی به نام دولت اسلامی که نظر رهبر معظم است پیشگام و پیشرو باشد.

ابوترابی مطرح کرد: حضرت علی (ع) خطاب به مالک فرمودند گاهی لغزش و خطا مشاهده می‌شود، مردم گرفتار خطا می‌شوند، ناملایماتی بر آنان عارض می‌شود؛ چنانچه دوست داری خدا بر تو ببخشاید بر خطاهایشان منگر و از گناهشان در گذر. یعنی مالک تا آنجا که قواعد و قوانین اسلامی اجازه می‌دهد و برای تو مجال گذشت تعریف شده است بگذر. آنجا که قانون و مصلحت اجازه نمی‌دهد بر اساس قانون به وظایف خود عمل کن. بنابراین چنین نگاهی در حکمرانی اسلامی است که در حوادث سال گذشته این رحمت اسلامی را در یکی از بالاترین سطوح مشاهده کردید.

وی ادامه داد: هفته نیروی انتظامی را محضر سربازان سبز پوش ملت بزرگ ایران و نظام اسلامی تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم فراجا به مثابه یک نهاد مهم و بنیادین اجتماعی و امنیتی که دارای وظایف حساس در فرایند تأمین امنیت پایدار و همه جانبه برای ملت ایران است در انجام شایسته وظایفش از بهترین توفیقات بهره مند باشد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: پلیس امروز به عنوان نماد مبارزه با ظلم و قانون گریزی وظایفی را عهده دار می‌باشد و خدمات ارزنده‌ای را به ملت ایران عرضه می‌نماید. جایگاه ممتاز فراجا از مأموریت‌های خطیر او الهام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: امیدوارم با راهبردی که فرماندهی محترم فراجا با الهام از اصول و قواعد تعریف شده از سوی فرماندهی کل قوا دارد، راه را برای افزایش اقتدار برآمده از قانونمداری و ارتقا صیانت سازمانی و سطح دانش و تخصص برای یکایک افسران و درجه داران و سربازان در این نیرو، هموار نماید تا زمینه ساز افزایش رضایتمندی مردم شریف باشد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه مدعیان دفاع از حقوق بشر در کدام شعار حقوقی خود شعاری به این بلندی و با این افتخار را در تاریخ ننگین سیاسی خود دیده‌اند، افزود: ۱۴۰۰ سال قبل علی (ع) فرمودند که مردم در نظام سیاسی دینی آنجا که حکمرانی برآمده از آموزه‌های وحیانی است یا برادر دینی ما هستند و یا همانند ما انسان هستند و باید از همه حقوق انسانی برخوردار باشند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد یاد آورشد: همین تمدن است که آینده جهان را تضمین می‌کند و همین تفکر است که می‌تواند جوامع بشری را فتح کند و این یکی از بلندترین شعارهای جهانی امام عصر (عج) است.

ابوترابی فرد گفت: ثمره بازگشت به هویت دینی و اسلامی تحکیم صفوف امت اسلامی و مقاومت است. بازگشت به اسلام به معنی شناخت دشمن و دفاع از منافع ملی است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: وجود مبارک امام عصر (عج) در اولین حرکت سازنده انسانی خود سطح عقلانیت برترین سربازان خویش را ارتقا می‌بخشند. یعنی عقل پرورش یافته با علم شخصیت انسان و شخصیت جامعه در تراز را سامان می‌دهد.

وی افزود: پیام همه انبیا این است که معارف و علوم وحیانی را فرا بگیرید. شیخ طبرسی عالم برجسته می‌فرماید اقامه دین یعنی معارف دین را شناختن و به آن عمل کردن است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه مهم‌ترین رکن دین نظام سیاسی است، افزود: اَقیموا الدِّینَ یعنی نظام سیاسی الهی را که زمینه ساز تحول در جامعه بشری است استحکام بخشیم. امام بزرگوار این نظام را به پا داشتند لذا رسالت همه ما و مسئولین آناست که با عمل به آموزه‌های وحیانی این نظام را استحکام ببخشیم.

خطیب نماز جمعه تصریح کرد: اختلاف زمینه تباهی انسان و جامعه انسانی را فراهم می‌آورد لذا انبیا آمده‌اند تا حول حیات عقلانی و علمی و معرفتی و فضائل اخلاقی جامعه به وحدت برسد. انقلاب اسلامی یک پیام برای امت اسلام مخابره کرد و آن «اَقیموا الدِّینَ‌» بود، یعنی بازگشت به هویت اسلامی و دینی و قرآن و پیامبر اسلام و سنت او بود.

وی گفت: بازگشت به هویت دینی و اسلامی تحکیم صفوف امت اسلامی و محور مقاومت است. دو دستاورد بارز در این بازگشت مشاهده می‌کنیم، یکی شناخت دشمنانی که در طول قرن‌های گذشته هویت، شخصیت و منافع ملت‌های منطقه را غارت کردند و بعد از جنگ جهانی اول و دوم امت اسلامی را پاره پاره و تقسیم کردند، میراث‌دار ثروت‌های ملل منطقه شدند. دستاورد دوم وحدت امت اسلامی است.

ابوترابی فرد گفت: در تاریخ اسلام بعد از پیامبر تا به امروز شاهد این سطح از وحدت میان امت اسلامی نبودیم. امروز درحالیکه همه سرویس‌های اطلاعاتی تلاش می‌کنند تا در دنیای اسلام شاهد تفرقه و جدال باشند، ملت اسلام در کنار هم در یک جبهه واحد ایستادند.

ابوترابی افزود: شما از حلقوم پاک قهرمانان فلسطین، مقاومت حزب‌الله، حشدالشعبی، مردم یمن و عراق و سوریه شرق و غرب و جنوب آسیا یک شعار می‌شنوید و آن شعار، دفاع از ملت قهرمان فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی و آمریکای جهان‌خوار است.

ابوترابی فرد بیان کرد: ملت شریف ایران و برادران و خواهران اهل سنت در سراسر ایران در کنار برادران و خواهران شیعه خود در اوج مسالمت و دوستی زندگی می‌کنند.

ابوترابی فرد خاطر نشان کرد: امروز دنیای اسلامی و امت اسلامی در حوزه مسائل اصلی جهان اسلامی صدای واحد و بازگشت به قرآن، مدرسه رسالت و نبوت و الهام از مدرسه عاشورا را دارند.

وی افزود: انقلاب اسلامی با برافراشته کردن پرچم اسلام و بازگشت به قرآن، جایگاه امت اسلامی را در نظام نوین جهانی ارتقا بخشید و راه را برای خلق قدرتی دیگر هموار کرد.

منبع: مـهر