به گزارش زیرنویس به نقل از ایسنا،جعفر میعادگاه صبح امروز (۱۵ مهرماه) همایش پدافند غیرعامل در نظام سلامت با حضور اساتید ملی و قطب منطقه‌ای ۶ کشور، اظهار کرد: میزان آسیب‌پذیری مردم ایران در بلایا ۸۰ درصد است که این موضوع بیانگر توجه به پدافند غیرعامل است. وی با بیان اینکه در دنیا ۴۰ نوع […]

- حفظ سلامت جسم و روح انسان‌ها از مهمترین راهبردهای هر کشوری است

به گزارش زیرنویس به نقل از ایسنا،جعفر میعادگاه صبح امروز (۱۵ مهرماه) همایش پدافند غیرعامل در نظام سلامت با حضور اساتید ملی و قطب منطقه‌ای ۶ کشور، اظهار کرد: میزان آسیب‌پذیری مردم ایران در بلایا ۸۰ درصد است که این موضوع بیانگر توجه به پدافند غیرعامل است.

وی با بیان اینکه در دنیا ۴۰ نوع بلایای طبیعی شناخته شده که ۳۲ مورد آن در ایران است، افزود: ایران جزو ۱۰ کشور بلایای طبیعی جهان محسوب می‌شود که رتبه چهارم قاره آسیا را به خود اختصاص داده است.

این مسئول علل مخاطرات طبیعی منجر به مرگ و صدمات بی‌شمار و سایر پیامدهای سوء سلامتی را موقعیت جغرافیایی، خصوصیات توپوگرافیگ، آسیب‌پذیری بالای سازه‌ای و غیرسازه‌ای ذکر کرد.

میعادگاه با بیان اینکه در کشور سالانه به طور متوسط ۲۵۰ مخاطره طبیعی رخ می‌دهد، اضافه کرد: به طور سالانه در مخاطرات طبیعی سه هزار نفر کشته می‌شوند و علاوه بر آن ۹ هزار نفر دچار مصدومیت فیزیکی می‌شوند و همچنین یک و نیم میلیون نفر تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

رئیس اورژانس‌ کشور با بیان اینکه وقوع عوارض ناشی از بلایای طبیعی از یک طرف و پیچیده شدن جنگ‌ها و به کارگیری علوم و فنون در جنگ‌های نوین چهره متفاوتی از مدیریت بلایا و پدافند غیرعامل را ایجاد کرده است، گفت: حیاتی‌ترین منبع کشور نیروی انسانی بوده و حفظ سلامت جسم و روح انسان‌ها جامعه از مهم‌ترین راهبردهای هر کشوری است.

این مسئول ادامه داد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی اصلی نظام سلامت وظیفه تدوین سیاست‌گذاری‌ها، راهکارها و دستورالعمل‌ها را برای پیشگیری، آمادگی و پاسخ به مشکلات سلامتی بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص بلایا و مشکلات سلامتی بالاترین متولی کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

منبع: سلامت نیـوز