در حال حاضر کمیته استیناف در حال بررسی جزئیات پرونده سپاهان و رایی است که کمیته انضباطی درباره این باشگاه صادر کرده و به همین دلیل ۶ بازیکن تیم سپاهان در مصاف‌های آسیایی و داخلی سپاهان می‌توانند حاضر باشند. همراهی سپاهان در بازی‌های خارجی بدون مشکل است، به این خاطر که در آیین نامه برگزاری […]

- آیا مصونیت ۶ بازیکن تیم سپاهان قانونی است؟

در حال حاضر کمیته استیناف در حال بررسی جزئیات پرونده سپاهان و رایی است که کمیته انضباطی درباره این باشگاه صادر کرده و به همین دلیل ۶ بازیکن تیم سپاهان در مصاف‌های آسیایی و داخلی سپاهان می‌توانند حاضر باشند.

همراهی سپاهان در بازی‌های خارجی بدون مشکل است، به این خاطر که در آیین نامه برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اصلا اشاره ای به سقف قراردادها نشده است و هم اکنون می‌بینید که تیم‌های عربی با صرف هزینه‌های کلان بازیکنان سرشناس را به خدمت می‌گیرند. اما به نظر می‌رسد صدور این مجوز برای بازیکنان تیم سپاهان برای همراهی این تیم در لیگ برتر کمی با اشکال مواجه است.

سپاهان به رای صادره از سوی کمیته انضباطی اعتراض زده است. رایی که دستور به کسر ۴ امتیاز از تیم سپاهان و جریمه نقدی این تیم و کاهش قرارداد ۶ بازیکن این تیم شده است. بر اساس قانون آرای صادره از سوی کمیته انضباطی حتی در صورت قابلیت تجدید نظرخواهی هم قابل اجرا است. هر چند باید گفت در آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال اشاره ای به این نشده اگر تیمی سقف قرارداد را رعایت نکرد با کاهش امتیاز مواجه می‌شود. به نظر می‌رسد اجرای یک قانونی که در فوتبال حرفه ای وجود خارجی ندارد، موجب اشتباهات بعدی شده است. آنچه که در قانون بدان اشاره شده است آرای صادره از سوی کمیته انضباطی بعد از صدور لازم اجراست حتی اگر پرونده قرار باشد برای بررسی نهایی راهی کمیته استیناف شود. هم اکنون می‌بینید کسر ۴ امتیاز از تیم سپاهان هم در جدول رده بندی اعمال شده است. 

منبع: خبـر ورزشی