ارلینگ هالند ماشین گلزنی منچسترسیتی، خود را به «زامبی» تشبیه کرده است. مهاجم نروژی پس از اینکه تقریباً تمام رکوردهای موجود در مسیر خود را بلعیده، در مورد اعتیادش به گلزنی صحبت کرده است. این بازیکن ۲۳ ساله در ۲۰۳ بازی برای ردبول سالزبورگ، دورتموند، منچسترسیتی و نروژ ۱۹۹ گل به ثمر رسانده است. او […]

- اعتیاد شدید هالند به گلزنی/ ستاره سیتی وقتی گل نمی‌زند زامبی می‌شود!

ارلینگ هالند ماشین گلزنی منچسترسیتی، خود را به «زامبی» تشبیه کرده است. مهاجم نروژی پس از اینکه تقریباً تمام رکوردهای موجود در مسیر خود را بلعیده، در مورد اعتیادش به گلزنی صحبت کرده است. این بازیکن ۲۳ ساله در ۲۰۳ بازی برای ردبول سالزبورگ، دورتموند، منچسترسیتی و نروژ ۱۹۹ گل به ثمر رسانده است. او تنها در فصل گذشته در ۵۲ بازی در تمامی رقابت‌ها ۵۲ گل به ثمر رساند و به سیتی کمک کرد تا یک سه‌گانه تاریخی را کسب کند. هالند همچنین موفق شد جایزه بهترین بازیکن سال لیگ برتر را نیز از آن خود کند.

هالند گفت که به خاطر سبک بازی‌اش با انتقادهایی مواجه شده و در مواقعی که توپ را وارد دروازه نمی‌کند خود را با یک «زامبی» مقایسه می‌کند. او به نشریه تلگراف گفت: «در بازی‌ها معمولا مردم از من انتقاد می‌کنند که چرا توپ را لمس نکردم. من می‌توانم چند بار توپ را لمس کنم، اما فقط به نوعی راه می‌روم، می‌ایستم، در دنیای خودم حرکاتی انجام می‌دهم و … توضیح دادن آن دشوار است. من از بدنم بیرون می‌روم و تبدیل به یک زامبی می‌شوم. به اطراف نگاه می‌کنم و دنبال فرصت می‌گردم و وقتی فرصت پیش می‌آید می‌دانم که باید آماده باشم. کاملا هوشیار هستم، اما راه می‌روم و اسکن می‌کنم، منتظر فرصت هستم و می‌دانم که اگر توپ به اینجا بیاید این اتفاق می‌افتد، اگر توپ به آنجا برود آن اتفاق می‌افتد. یک حس درونی است. وقتی تیم در حال بازی‌سازی از عقب است می‌دانم که نیازی نیست دخالت کنم. من آنجا می‌ایستم و منتظر لحظه مناسب می‌مانم تا فرا برسد.»

اما این مهاجم نشان داده که لازم نیست دائما در زمین بالا و پایین برود، چرا که همیشه کارش را به خوبی انجام داده است. و به گفته این فوق‌ستاره گلزن، هواداران زمانی که او موفق به گلزنی نمی‌شود بیشتر شوکه می‌شوند. او افزود: «این نکته مثبتی است؛ اینکه مردم وقتی گل نمی‌زنم بیشتر شوکه می‌شوند تا وقتی گل می‌زنم. رسانه‌های نروژی وقتی گل نمی‌زنم تیتر می‌زنند: بدون گل! این چیز خوبی است و اصلا شاکی نیستم، من برای گلزنی با سیتی قرارداد امضا کردم. هنوز هم کسی هستم که باید توپ را به تور دروازه بچسباند.»

هالند با هشت گل در هفت بازی لیگ شروع فوق‌العاده‌ای در این فصل داشته است. سیتی بعد از ظهر یکشنبه به استادیوم امارات می‌رود و کار بعدی هالند پایان دادن به کار آرسنال است.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی