محمدهادی ایمانیه ، استاندار فارس با اشاره به سفر قریب‌الوقوع ریاست جمهوری به این استان به تشریح برنامه‌های این سفر پرداخت و گفت: برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان فارس تا این لحظه اینگونه خواهد بود که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه ( ۱۹ مهر )همراه با هیئت دولت به شیراز سفر خواهند کرد. […]

محمدهادی ایمانیه ، استاندار فارس با اشاره به سفر قریب‌الوقوع ریاست جمهوری به این استان به تشریح برنامه‌های این سفر پرداخت و گفت: برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان فارس تا این لحظه اینگونه خواهد بود که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه ( ۱۹ مهر )همراه با هیئت دولت به شیراز سفر خواهند کرد.

وی افزود: در این روز دیدار مردمی آیت‌الله رئیسی با مردم استان فارس در صحن حرم احمدبن موسی شاهچراغ(ع) به احتمال زیاد در ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد که در همین جا از عموم مردم استان برای حضور پرشور و گرم خود در این مراسم دعوت می‌کنیم و امیدواریم مردم میهمان‌نوازی خود را در این سفر بار دیگر نشان دهند.

ایمانیه حضور در مراسم بزرگداشت یادروز حافظ در شامگاه چهارشنبه را از دیگر برنامه‌های سفر ریاست جمهوری برشمرد و گفت: در ادامه در همین محل دیدار رئیس جمهور با هنرمندان،‌ شعرا و ادبای استان برگزار خواهد شد و سپس رئیس جمهور از نمایشگاه صنایع دستی که همانجا مستقر خواهد شد، بازدید خواهند کرد.

استاندار فارس اظهار کرد: برنامه روز دوم سفر رئیس جمهور افتتاح ۶ قطعه آزادراه شیراز ـ اصفهان و کلنگ‌زنی قطعه هشتم خواهد بود که قطعه اول شیراز ـ بوشهر هم خواهد بود و همزمان با آن پروژه‌های دیگر وزارت راه و شهرسازی مثل بهره‌برداری از ۱۲۰ کیلومتر قطعات آزادراهی در نقاط مختلف استان انجام می‌شود.

به گفته وی، رونمایی از ۱۰ هزار واحد مسکونی که در دولت سیزدهم احداث شده است و واگذاری ۳۰ هزار زمین به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و اعطای بیش از یک هزار زمین مربوط به قانون جوانی جمعیت شامل افرادی که فرزند سومشان از آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شدند، از دیگر برنامه‌هایی است که در سفر رئیس جمهور به فارس اجرا خواهند شد.

ایمانیه با بیان اینکه علاوه بر این‌ها بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه‌های روستایی در این سفر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت،‌ افزود: علاوه بر این‌ها پروژه‌های مرتبط با وزارت نیرو نظیر افتتاح پروژه‌های انتقال آب سددرودزن به شیراز، آبگیری سد هایقر، افتتاح و بهره‌برداری از شبکه آب و فاضلاب آباده و همچنین افتتاح پروژه آبرسانی ۲۵۰ روستای استان از دیگر برنامه‌های این سفر خواهد بود.

استاندار فارس در خصوص سفر رئیس جمهور به شهرستان‌های استان نیز گفت: رئیس جمهور به شهرستان رستم سفر خواهد کرد و دیداری با مردم این شهرستان خواهد شد و در برنامه هایی نظیر افتتاح بیمارستان شهرستان مصیری و رستم، بازدید از کارخانه قند ممسنی شرکت خواهد کرد.

وی برنامه دیگر رئیس جمهور را جلسه با سرمایه‌گذاران مقیم ایران و مقیم کشورهای خارج از کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد:‌ در حجم ۵۵۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری‌های جدید در سطح استان در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، باغداری و گردشگری در این جلسه با حضور رئیس جمهور امضا شود.

ایمانیه از برگزاری جشن احیای صنایع در استان همزمان با رئیس جمهور خبر داد و افزود: ۳۰۰ واحد از واحدهایی که در بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی، باغداری، گردشگری و .. راکد یا نیمه فعال بودند، فعال شدند که جشن احیای آنان با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

استاندار فارس بیان کرد: برپایی جلسه شورای برنامه‌ریزی و اداری استان، دیدار با دانشجویان، دیدار با فعالان سیاسی، اجتماعی را از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان فارس خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه آیا استاندار به جز رستم به سایر شهرستان‌های استان سفر خواهد کرد، گفت: فعلاً آنچه قطعی شده است شهرستان رستم است البته صحبت‌هایی درباره لارستان هم شد اما هنوز قطعی نشده است.

 منبع : ایسنا

منبع خبر: رکنـا