به گزارش زیرنویس به نقل از الیوم السابع، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد یکشنبه از تماس تلفنی خود با «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد. بورل گفت که در تماس با اشتیه، از تشکیلات خودگردان خواسته که در «توقف فوری درگیری‌ها، اولویت قراردادن منافع مردم فلسطین و آرمان کل […]

 

به گزارش زیرنویس به نقل از الیوم السابع، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد یکشنبه از تماس تلفنی خود با «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد.

بورل گفت که در تماس با اشتیه، از تشکیلات خودگردان خواسته که در «توقف فوری درگیری‌ها، اولویت قراردادن منافع مردم فلسطین و آرمان کل منطقه برای امنیت و ثبات» مشارکت کند.

بر پایه این گزارش، محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه گفت‌وگوی تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مقامات اتحادیه اروپا خواستار تلاش جدی در پایان دادن به اشغالگری صهیونیست‌ها در فلسطین شد.

وی از مقامات اروپایی خواستار تلاش آنان در احقاق حقوق مشروع فلسطینیان در تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف شد.

محمد اشتیه تل آویو را را مسئول کامل آنچه در حال رخ دادن است، دانست و بر اتحاد مردم فلسطین در هر کجا که هستند و حق آنها برای دفاع از خود تاکید کرد.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز شنبه در تماس‌های جداگانه با شارل میشل، رئیس اتحادیه اروپا و جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه درباره دستیابی به راه حلی سیاسی برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی و حمایت از فلسطینیان در برابر تجاوز روزانه اشغالگران و شهرک نشینان اشغالی گفت‌وگو و رایزنی کرد.

در همین راستا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد که در تماس تلفنی با «ایلی کوهن» وزیر خارجه رژیم موقت صهیونیستی، «همبستگی اتحادیه اروپا و محکومیت خشونت و تروریسم» را ابراز کرده است.

بورل افزود که در تماس با کوهن، گفته که اتحادیه اروپا «از حق اسرائیل برای دفاع از خود در راستای قوانین بین‌المللی در برابر این حملات خشونت‌آمیز» دفاع می‌کند.

منبع: مـهر