به گزارش زیرنویس، محسن نیک ورز در نشست شورای قضایی این استان افزود: در پی گزارش حفاظت و اطلاعات اداره کل ثبت اسناد و املاک مبنی بر کشف تعدادی اسناد رسمی جعل شده، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار مشترک حفاظت اطلاعات دادگستری و حفاظت و اطلاعات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان […]

به گزارش زیرنویس، محسن نیک ورز در نشست شورای قضایی این استان افزود: در پی گزارش حفاظت و اطلاعات اداره کل ثبت اسناد و املاک مبنی بر کشف تعدادی اسناد رسمی جعل شده، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار مشترک حفاظت اطلاعات دادگستری و حفاظت و اطلاعات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی اولیه مشخص شد یکی از کارمندان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کرمان با همکاری تعدادی کارچاق کن اقدام به جعل اسناد رسمی می‌کردند.

رییس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت: در یک فقره جعل، اعضای این باند توانسته بودند بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از فردی کلاهبرداری کنند.

وی با بیان اینکه از این باند تاکنون چندین فقره سند جعلی کشف و ضبط شده است، افزود: اعضای این باند به شکل بسیار حرفه‌ای اقدام به جعل اسناد می کردند که در نگاه و بررسی اولیه قابل تشخیص نبودند.

نیک ورز هشدار داد: از شهروندان تقاضا داریم قبل از قطعی و نهایی کردن هر معامله‌ای، اصالت اسناد رسمی را از ادارات مربوطه از جمله اداره ثبت اسناد و املاک محل سکونتشان استعلام کنند.

رییس حفاظت و اطلاعات ارشد قوه قضاییه در استان کرمان در پایان از همکاری خوب مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان و همچنین اداره حفاظت و اطلاعات این اداره کل تشکر کرد و گفت: در این رابطه پرونده‌ای در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان تشکیل و مطرح رسیدگی است.

 

منبع خبر: رکنـا