ارسال دفترچه میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ به تاج/ فرصت ۳۲ روزه فیفا به فدراسیون فوتبال ایران
ارسال دفترچه میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ به تاج/ فرصت ۳۲ روزه فیفا به فدراسیون فوتبال ایران

فیفا تمام فدراسیون‌های عضو را در جریان فرآیند اخذ میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ قرار داده است.

جام جهانی, فدراسیون جهانی فوتبال, فوتبال, مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال, میزبانی جام جهانی - ارسال دفترچه میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ به تاج/ فرصت ۳۲ روزه فیفا به فدراسیون فوتبال ایران

در حالی که چند روز از اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ به مراکش، پرتغال و اسپانیا می‌گذرد، فیفا خود را آماده دریافت پیشنهادات سایر کشورها برای دوره بعدی جام جهانی می‌کند.

نکته مهم اینکه با اعلام فیفا و باتوجه به میزبانی آمریکای شمالی در ۲۰۲۶، اروپا و آفریقا در ۲۰۳۰ و آمریکای جنوبی در افتتاحیه ۲۰۳۰، میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ از بین کشورهای آسیا و اقیانوسیه انجام خواهد شد.

فیفا در پاسخ به انتقادات به این قانون می‌گوید: « این رویکرد به دنبال ایجاد هماهنگی و چرخش بین کنفدراسیون ها است. همچنین با رویکردی که اخیراً توسط چندین نهاد حاکم بین‌المللی دیگر اتخاذ شده است، سازگاری دارد و اطمینان و ثبات را از منظر تجاری، مالی و عملیاتی برای رقابت‌های شاخص فیفا فراهم می‌کند.»

فدراسیون جهانی فوتبال در عین حال تاکید کرده که تمام اعضایش از این مورد حمایت می‌کنند و در این باره اطمینان کافی وجود دارد. با این حال نکته مهم این است که برخلاف جام جهانی ۲۰۲۲ تنها یک کشور امکان میزبانی نخواهد داشت و هرکشوری که خواهان میزبانی است باید ائتلاف خود را جمع و جور کند.

فیفا روز ۵ اکتبر حداقل امکانات و شرایط لازم برای میزبانی جام جهانی را به فدراسیون‌های عضو از جمله ایران ارسال کرد تا آنها در جریان مناقصه برای گرفتن این امتیاز ویژه قرار بگیرند. همچنین تا ۳۱ اکتبر فرصت خواهد بود تا فدراسیون‌هایی از آسیا و اقیانوسیه، پیشنهاد اولیه خود را در اختیار فیفا قرار دهند و وارد رقابت برای میزبانی جام جهانی شوند.

کنگره فیفا در اواخر سال ۲۰۲۴ میزبان جام جهانی را معرفی خواهد کرد و به نوعی پاییز سال آینده میزبان این جام جهانی اعلام می‌شود؛ دقیقا ۱۰ سال پیش از برگزاری.

منبع: خبـر ورزشی