کارلوس کیروش قطعا نامی فراموش‌نشدنی در فوتبال ایران تلقی می‌شود؛ مردی که با او سه جام جهانی و دو جام ملت‌های آسیا را تجربه کردیم. کیروش در دوران سرمربیگری خود چند بار مصاحبه‌های اختصاصی و بسیار پرسروصدا با زیرنویس انجام داد که اتفاقا امروز سالگرد یکی از همان‌هاست. سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی روز شانزدهم […]

کارلوس کیروش قطعا نامی فراموش‌نشدنی در فوتبال ایران تلقی می‌شود؛ مردی که با او سه جام جهانی و دو جام ملت‌های آسیا را تجربه کردیم.

کیروش در دوران سرمربیگری خود چند بار مصاحبه‌های اختصاصی و بسیار پرسروصدا با زیرنویس انجام داد که اتفاقا امروز سالگرد یکی از همان‌هاست. سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی روز شانزدهم مهر سال ۱۳۹۰ در یک مصاحبه اختصاصی به نکات جالبی اشاره کرد. کارلوس با تاکید بر این‌که رسیدن به جام جهانی مستلزم تلاش بسیار زیاد و امکانات فراوان است به ما گفت: برای حضور در جام جهانی باید تلاش کرد و من آمده‌ام تا با ایران به این تورنمنت برسم. می‌خواهم ایران را به جام جهانی ببرم و برای انجام چنین کاری حتی یک روز را هم هدر نخواهم داد ولی نکته اینجاست که جامعه فوتبال ایران هم باید دقیقا همین ذهنیت را داشته باشد. شما نشسته‌اید تا فوتبال ایران با لاتاری به جام جهانی برود؟ چنین اتفاقی رخ نخواهد داد بلکه باید تلاش کرد.

سرمربی وقت تیم ملی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به حضور فرانک رایکارد روی نیمکت تیم ملی عربستان در آن مقطع، برای او هم کری خواند و گفت: من قبلا یک بار در ال کلاسیکو رایکارد را شکست داده‌ام و این بار می‌خواهم با تیم ملی ایران او را در ریاض ببرم. در مورد بحث بالا رفتن معدل سنی بازیکنان ایران و ستاره‌های شاغل در لیگ برتر خودتان هم باید بگویم این‌که بگوییم چون ستارگان مطرح لیگ برتر ایران در حال حاضر پا به سن گذاشته‌اند پس بنابراین به لحاظ معرفی استعداد شرایط خوبی نداریم، استدلال درستی نیست. الان رایان گیگز در منچستریونایتد یک ستاره است و فرهاد مجیدی و علی کریمی هم می‌توانند مثل او باشند.

مصاحبه کیروش در زیرنویس

منبع: خبـر ورزشی