به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع عبری زبان اعلام کردند که آمریکا قصد اعزام کشتی‌های جنگی و ناو هواپیمابر خود به نزدیکی فلسطین اشغالی را دارد. همچنین برخی منابع به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کردند که ناو هواپیمابر این کشور در حال اعزام به شرق دریای مدیترانه برای کمک […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع عبری زبان اعلام کردند که آمریکا قصد اعزام کشتی‌های جنگی و ناو هواپیمابر خود به نزدیکی فلسطین اشغالی را دارد.

همچنین برخی منابع به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کردند که ناو هواپیمابر این کشور در حال اعزام به شرق دریای مدیترانه برای کمک به تل آویو است.

همزمان، جنبش مقاومت حماس در واکنش به برخی خبرها درباره اعزام ناو هواپیمابر آمریکایی اعلام کرد که حرکت ناو هواپیمابر آمریکا ما را نمی‌ترساند، واشنگتن باید عواقب چنین اقدامی را درک کند.

همزمان خبرگزاری رویترز به نقل از شبکه تلویزیونی «سی ان ان» از رایزنی روز یکشنبه «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک هم گزارش داد که کاخ سفید درباره این رایزنی تلفنی گفته است که رئیس جمهور آمریکا دستور حمایت بیشتر از صهیونیست‌ها را صادر کرد.

این در حالیست که دیروز هم بایدن با نتانیاهو به صورت تلفنی رایزنی کرده بود. «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دیروز شنبه و به دنبال اجرای غرورآفرین عملیات مقاومت فلسطین با نام «طوفان الاقصی» در جریان تماس تلفنی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اشغالگران قدس اطمینان داد که واشنگتن از رژیم اسرائیل حمایت خواهد کرد.

به گزارش فلسطین الیوم، در جریان این رایزنی تلفنی دولت آمریکا به صهیونیست‌ها برای تجاوز به نوار غزه چراغ سبز نشان داد.

بر اساس ادعای دفتر نتانیاهو، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر این رژیم مدعی شده بود که واشنگتن «کنار اسرائیل می‌ایستد!» نخست وزیر صهیونیست‌ها هم از حمایت بی قید و شرط رئیس جمهور آمریکا تشکر کرده بود.

در همین ارتباط، پیشتر هم «آدرین واتسون» (Adrienne Watson) سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای گفته بود که واشنگتن این حمله را محکوم می‌کند! همچنین روز گذشته «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با «زاچی هانگبی» مشاور امنیت اشغالگران قدس گفتگو کرد.

از سوی دیگر گزارش‌ها نشان می‌دهد که در نتیجه عملیات طوفان الاقصی و نفوذ مبارزان مقاومت به اراضی اشغالی، صهیونیست‌ها دچار سردرگمی شده‌اند.

منابع عبری گزارش دادند: در شهرک‌های اطراف غزه آشوب حکم‌فرماست و تعداد افرادی که به اشتباه کشته یا زخمی می‌شوند در حال افزایش است.

این منابع در اشاره به دلیل این آشوب‌ها اعلام کردند که شهرک‌نشینان صهیونیست به فرمان ایستِ نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی توجهی نمی‌کنند، زیرا فکر می‌کنند که طرف مقابل از مبارزان حماس هستند که لباس نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را به تن کرده‌اند.

از سوی دیگر نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با مشاهده تمرد شهرک‌نشینان از فرمان ایست، گمان می‌کنند که طرف مقابل آنان فلسطینی هستند و در نتیجه به سوی شهرک‌نشینان تیراندازی می‌کنند.

عومز دنک، از خلبانان سابق نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در اظهار نظری پیرامون اوضاع کنونی این رژیم گفت: اسرائیل از هم پاشیده است، در همه زمینه‌ها شکست خورده و دیگر کاری از آن برنمی‌آید.

همچنین منابع عبری اذعان کردند که ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته به مرز میان اراضی اشغالی و نوار غزه بازگردد، از عبور مبارزان مقاومت جلوگیری کند یا اتفاقات رخ‌داده را حل‌وفصل کند.

این منابع اعلام کردند که مقامات رژیم صهیونیستی از ترس حضور مبارزان مقاومت از ساکنان «سدیروت» و «کیبوتس مفلسیم» خواسته‌اند که از محل اقامت خود خارج نشوند. شهرک‌های صهیونیستی «مفکعیم»، «سدیروت»، «راعیم»، «نیرعام»، «کفار عزه»، «کیسوفیم» و «ناحل عوز» نیز همچنان صحنه درگیری مبارزان مقاومت و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی است.

منبع: مـهر