هشدار حماس به واشنگتن درباره اعزام ناو جنگی
هشدار حماس به واشنگتن درباره اعزام ناو جنگی

حماس درباره تصمیم آمریکا برای اعزام یک فروند ناو هواپیمابر در مجاورت آب‌های فلسطین به واشنگتن هشدار داد.

 

به گزارش زیرنویس، به نقل از المیادین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» به برخی گزارش‌ها درباره تصمیم آمریکا برای اعزام یک فروند ناو هواپیمابر در مجاورت آب‌های فلسطین واکنش و به واشنگتن هشدار داد.

حماس اعلام کرده است که اعلامیه آمریکا مبنی‌بر استقرار یک ناو هواپیمابر در منطقه برای حمایت از اسرائیل، «مشارکت واقعی در حمله و تعرض به مردم فلسطین» است.

جنبش مقاومت حماس همچنین در ادامه افزود که ما هراسی از اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به منطقه نداریم و واشنگتن باید تبعات چنین اقدامی را درک کند.

حماس به واشنگتن هشدار داد که اعلامیه آمریکا مبنی‌بر استقرار یک فروند ناو هواپیمابر در منطقه برای حمایت از اسرائیل «مشارکت واقعی در حمله و تعرض به مردم فلسطین» است.

بامداد یکشنبه همچنین اعلام شد که دست‌کم ۳ آمریکایی در جریان حمله حماس به رژیم صهیونیستی کشته شدند.

البته پیش از این نیز، کتائب سیدالشهداء درباره مداخله آمریکا در حوادث فلسطین هشدار داده بود.

از سوی دیگر، خبرنگار شبکه العربی نوشت که نشست شورای امنیت بدون موضع گیری درباره تحولات فلسطین پایان یافت.

رویترز نیز گزارش داده است که امریکن ایرلاینز به طور موقت پروازهای خود به تل آویو و بازگشت را به حالت تعلیق درآورد و به نظارت بر اوضاع ادامه می‌دهد.

البته رسانه‌های اسرائیلی گفته‌اند که بسیاری از خطوط هوایی خارجی از فرود در فرودگاه بن گوریون خودداری می‌کنند.

پیش از این نیز منابع عبری زبان اعلام کرده بودند که آمریکا قصد اعزام کشتی‌های جنگی و ناو هواپیمابر خود به نزدیکی فلسطین اشغالی را دارد.

همچنین برخی منابع به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کردند که ناو هواپیمابر این کشور در حال اعزام به شرق دریای مدیترانه برای کمک به تل آویو است.

همزمان خبرگزاری رویترز به نقل از شبکه تلویزیونی «سی ان ان» از رایزنی روز یکشنبه «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک هم گزارش داد که کاخ سفید درباره این رایزنی تلفنی گفته است که رئیس جمهور آمریکا دستور حمایت بیشتر از صهیونیست‌ها را صادر کرد.

این در حالیست که دیروز هم بایدن با نتانیاهو به صورت تلفنی رایزنی کرده بود. «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دیروز شنبه و به دنبال اجرای غرورآفرین عملیات مقاومت فلسطین با نام «طوفان الاقصی» در جریان تماس تلفنی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اشغالگران قدس اطمینان داد که واشنگتن از رژیم اسرائیل حمایت خواهد کرد.

به گزارش فلسطین الیوم، در جریان این رایزنی تلفنی دولت آمریکا به صهیونیست‌ها برای تجاوز به نوار غزه چراغ سبز نشان داد.

بر اساس ادعای دفتر نتانیاهو، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر این رژیم مدعی شده بود که واشنگتن «کنار اسرائیل می‌ایستد!» نخست وزیر صهیونیست‌ها هم از حمایت بی قید و شرط رئیس جمهور آمریکا تشکر کرده بود.

در همین ارتباط، پیشتر هم «آدرین واتسون» (Adrienne Watson) سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای گفته بود که واشنگتن این حمله را محکوم می‌کند! همچنین روز گذشته «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با «زاچی هانگبی» مشاور امنیت اشغالگران قدس گفتگو کرد.

منبع: مـهر