به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «زیاد النخاله»، دبیرکل جهاد اسلامی در سخنانی در دومین روز نبرد علیه اشغالگران صهیونیستی اعلام کرد که دشمن در هم شکست و از همان لحظات نخست آغاز جنگ دست به دامن هم‌پیمانش آمریکا، منبع شرارت در جهان شد. به گفته دبیرکل جهاد اسلامی، ملت شجاع […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «زیاد النخاله»، دبیرکل جهاد اسلامی در سخنانی در دومین روز نبرد علیه اشغالگران صهیونیستی اعلام کرد که دشمن در هم شکست و از همان لحظات نخست آغاز جنگ دست به دامن هم‌پیمانش آمریکا، منبع شرارت در جهان شد.

به گفته دبیرکل جهاد اسلامی، ملت شجاع فلسطین دشمن را در پایگاه‌های نظامی خود و شهرک‌های صهیونیستی محاصره کرد، چون ملت فلسطین دارای اراده است و دشمن تا بن دندان مسلح را به زانو درآورد.

زیاد النخاله در ادامه افزود: «غزه امروز عزم و اراده حقیقی ملت فلسطین را به نمایش گذاشت و دشمن گمان می‌کرد با ارتکاب جنایت علیه غیرنظامیان می‌تواند عزم و اراده ملت فلسطین را در هم شکند. دشمن می‌خواهد با بمباران خانه‌ها و قتل و کشتار غیرنظامیان روحیه از دست رفته‌اش را بازیابد.»

دبیرکل جهاد اسلامی همچنین تاکید کرد که اسرای دشمن ده‌ها نفر و شاید هم بسیار بیشتر از این باشند و جهاد اسلامی به تنهایی ۳۰ اسرائیلی را به اسارت گرفته است.

النخاله همچنین اظهار داشت که به مبارزه ادامه می‌دهیم و با عزم و اراده خود و جانفشانی‌هایمان تمامی معادلات را تغییر خواهیم داد، همه باید در صفی واحد تا رسیدن به پیروزی بجنگیم.

از سوی دیگر گزارش‌ها نشان می‌دهد که در نتیجه عملیات طوفان الاقصی و نفوذ مبارزان مقاومت به اراضی اشغالی، صهیونیست‌ها دچار سردرگمی شده‌اند.

منابع عبری گزارش دادند: در شهرک‌های اطراف غزه آشوب حکم‌فرماست و تعداد افرادی که به اشتباه کشته یا زخمی می‌شوند در حال افزایش است.

این منابع در اشاره به دلیل این آشوب‌ها اعلام کردند که شهرک‌نشینان صهیونیست به فرمان ایستِ نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی توجهی نمی‌کنند، زیرا فکر می‌کنند که طرف مقابل از مبارزان حماس هستند که لباس نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را به تن کرده‌اند.

از سوی دیگر نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با مشاهده تمرد شهرک‌نشینان از فرمان ایست، گمان می‌کنند که طرف مقابل آنان فلسطینی هستند و در نتیجه به سوی شهرک‌نشینان تیراندازی می‌کنند.

عومز دنک، از خلبانان سابق نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در اظهار نظری پیرامون اوضاع کنونی این رژیم گفت: اسرائیل از هم پاشیده است، در همه زمینه‌ها شکست خورده و دیگر کاری از آن برنمی‌آید.

همچنین منابع عبری اذعان کردند که ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته به مرز میان اراضی اشغالی و نوار غزه بازگردد، از عبور مبارزان مقاومت جلوگیری کند یا اتفاقات رخ‌داده را حل‌وفصل کند.

این منابع اعلام کردند که مقامات رژیم صهیونیستی از ترس حضور مبارزان مقاومت از ساکنان «سدیروت» و «کیبوتس مفلسیم» خواسته‌اند که از محل اقامت خود خارج نشوند. شهرک‌های صهیونیستی «مفکعیم»، «سدیروت»، «راعیم»، «نیرعام»، «کفار عزه»، «کیسوفیم» و «ناحل عوز» نیز همچنان صحنه درگیری مبارزان مقاومت و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی است.

گفتنی است دیروز صبح نیروهای مقاومت فلسطین در یک عملیات دقیق و هماهنگ ضمن عبور از مرزهای غزه و ورود به شهرک‌های اشغالی در اطراف نوار غزه، در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵ هزار راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند.

بر اثر اقدام شجاعانه مبارزان مقاومت و اجرای عملیات طوفان الاقصی ۷۰۰ شهرک‌نشین و نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند و نزدیک به ۲۲۰۰ صهیونیست دیگر نیز زخمی شدند که حال ۳۰۰ نفر از آنان وخیم گزارش شده است. همچنین تعداد زیادی اسرائیلی در نبرد طوفان الاقصی به اسارت مقاومت فلسطین درآمدند.

از سوی دیگر جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیز غزه را هدف حملات سنگین هوایی وحشیانه خود قرار دادند و هم‌اکنون نیز غزه در معرض این حملات شدید قرار دارد. در نتیجه این حملات تاکنون ۴۱۳ فلسطینی از جمله ۷۸ کودک و ۴۱ زن به شهادت رسیده‌اند و ۲۳۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند.

منبع: مـهر