صدر جدول سرخابی شد/ همه چیز به کام تیم ملی
صدر جدول سرخابی شد/ همه چیز به کام تیم ملی

پرسپولیس و استقلال بعد از برگزاری هفته جاری مسابقات رتبه‌های اول و دوم جدول را به خود اختصاص دادند.

 

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، پرسپولیس و استقلال در حالی که همچنان یک بازی عقب افتاده دارند، توانسته‌اند رتبه‌های اول و دوم جدول را به خود اختصاص دهند.
سرخابی‌ها با برد‌های اقتصادی و تک‌گله که برابر دو تیم کرمانی بدست آوردند حالا به ترتیب با سیزده و دوازده  امتیاز در مکان اول و دوم جدول قرار گرفته‌اند.
حال پرسپولیس و استقلال حداقل در جدول خوب است و آن‌ها رتبه‌های اول و دوم جدول را در اختیار دارند.
این مسئله می‌توان نکته جالبی باشد در مورد  تاثیر صدرنشینی این دو تیم در نتایج آینده تیم ملی که باید در جام‌ملت‌ها بازی کند.
بخاطر بیاورید آخرین قهرمانی ما در سطح آسیا که نفرات آن تماما از این دو تیم بودند و یا حضور‌های مادر مسابقات جام‌جهانی که این دو تیم هم جزو تشکیل دهنده ارکان صعود بودند.
حالا هم که سرمربی تیم ملی جزو آن نسل از مربیان فوتبالی است که اعتقاد داشته و دارد حضور دو تیم پرسپولیس و استقلال در بالای جدول و حضور پرقدرت آن‌ها در لیگ‌برتر کمک شایانی  به موفقیت تیم ملی می‌کند.
چه بسا که این فرضیه که زمانی جزو بدیهیات فوتبال ما بود و درست هم بود می‌تواند با تمام تغییرات ساختاری در دیدگاه و فرهنگ فوتبالی بازهم در کلان فوتبال ما صدق کند. چراکه اتفاقا هر زمان این دو تیم با احترام به تمام تیم‌های فوتبالی ما با قدرت و صلابت بودند و روز‌های خوشی را سپری می‌کردند تیم ملی ما هم شرایط مناسبی را تجربه کرده است. حالا قلعه‌نوعی می‌تواند به پشتوانه موفقیت‌های این دو تیم و اعتقادی که به این موضوع دارد قطعا در سطح ملی، تیم با شرایط بهتری را بسازد.

اما نمی‌توان کتمان کرد روزگار فوتبال کاملا از شرایط دهه شصت و هفتاد گذر کرده است و ما حالا بازیکنان و پیشکسوتان لژیونری را در اختیار داریم و حتی در داخل هم تیم‌های دیگری، چون سپاهان و فولاد و امثال این تیم‌ها با داشتن آکادمی‌های معتبر و سازنده تا حدودی شرایط را تغییر داده‌اند، اما در واقع نمی‌توان نادیده گرفت که این دو تیم همچنان به واسطه خیل هوادارن و توجهاتی که به آن‌ها می‌شود هنوز تاثیرگذارتر از تیم‌های دیگر در جریانات کلان فوتبال ما هستند، از همین رو سرمربی تیم‌ملی قطعا به این مسئله چشم خواهد داشت و از این گزاره موفقیت دو تیم برای ارتقا روانی و فنی تیم‌ملی استفاده خواهد کرد.

 

منبع: ایسـنا