اعتراف رئیس کمیته داوران درباره صحنه جنجالی/ مرد اول دیدار پرسپولیس – گل‌گهر محروم می‌شود؟
اعتراف رئیس کمیته داوران درباره صحنه جنجالی/ مرد اول دیدار پرسپولیس – گل‌گهر محروم می‌شود؟

  غلامرضا سلیمانی در خصوص اشتباه فاحش داوری رخ داده در بازی تیم‌های پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان که حواشی متعددی را به دنبال داشته، اظهار کرد: اتفاقی که در بازی شب گذشته نمایندگان تهران و سیرجان رخ داد اولین و آخرین اشتباه تأثیرگذار نخواهد بود. کمیته داوران کارش را برای بازی پرسپولیس و گل‌گهر به […]

 

غلامرضا سلیمانی در خصوص اشتباه فاحش داوری رخ داده در بازی تیم‌های پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان که حواشی متعددی را به دنبال داشته، اظهار کرد: اتفاقی که در بازی شب گذشته نمایندگان تهران و سیرجان رخ داد اولین و آخرین اشتباه تأثیرگذار نخواهد بود. کمیته داوران کارش را برای بازی پرسپولیس و گل‌گهر به درستی انجام داد و یک تیم داوری بین‌المللی را انتخاب کرد. پیام حیدری به‌عنوان داور اول که کاملاً شناخته شده هستند. سعید قاسمی و امیرمحمد داودزاده کمک‌های وی، یاسر همرنگ داور ذخیره، همگی بین‌المللی هستند. محمدرضا فلاح هم که ناظر بازی بود نیز از افراد کارکشته هستند.

وی ادامه داد: امیرمحمد داودزاده به مسابقات کافا و دو سه مسابقه بین‌المللی دیگر هم رفته و نماینده کشورمان بوده است. با این حال اشتباه رخ داد و تا زمانی که انسان قضاوت می‌کند چنین احتمالی وجود دارد و نباید به چیدمان داوری اعتراض کرد. باید ببینیم یک داور موفق به چه علتی دچار چنین اشتباه تأثیرگذاری شد. عمده‌ترین دلیل اشتباه داودزاده به این خاطر بود که وی اصلاً جاگیری خوبی نداشت. البته صحنه بسیار سختی بود و نیز به آمادگی کامل برای آن صحنه بود. در دنیا از تکنولوژی «Goal Online» (گل آنلاین) استفاده می‌شود که به محض رد شدن تمام توپ از خط دروازه به داور اول اعلام می‌کند اما در ایران تکنولوژی VAR را هم نداریم.

رئیس کمیته داوران استان تهران خاطرنشان کرد: فقدان تکنولوژی و به دنبال آن اشتباهات ناخواسته و غیرعمدی داوری شائبه‌هایی را به دنبال دارد. اینکه پرسپولیس این فصل از اشتباهات داوری بهره برده اتفاقی نیست که از قبل پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده باشد بلکه کاملاَ اتفاقی بوده است. داور باید آن‌قدر آمادگی داشته باشد که تا آن جایی که ممکن است اشتباهی رخ ندهد. در مجموع خیلی از اشتباهات و اتفاقات پس از آن رخ می‌دهد و کسی به آن فکر نکرده چون تا زمانی که اشتباه رخ ندهد اتفاقات پس از آن پیش نمی‌آید.

سلیمانی در مورد مدت محرومیت کمک داور دوم بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان گفت: برابر آیین‌نامه کمیته داوران و طبقه بندی که در این آیین‌نامه وجود دارد حداقل محرومیت برای داودزاده سه تا چهار جلسه است. محرومیت‌ها برای داوران در سطوح مختلف فرق می‌کند و داوران بین‌المللی و ملی محرومیت‌های بیشتری دارند. اعمال کردن مدت محرومیت داودزاده بنابر سیاست‌های کمیته داوران و تصمیم اعضای هیئت رئیسه این کمیته است و آنها رأی نهایی را برای کمک داور دوم بازی پرسپولیس و گل‌گهر صادر می‌کنند.

منبع: خبـر ورزشی