چگونه بهترین نسخه خودمان باشیم؟
چگونه بهترین نسخه خودمان باشیم؟

موفقیت در هر کاری که مشغول آن هستیم، آرزوی همه ماست. رعایت یک سری اصول و ترفندها، دست‌یابی به این موفقیت‌ها را سریع‌تر و ساده‌تر می‌کند. به‌تازگی، ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی از «گرنت کاردون» که مجله فوربز دارایی خالص او را بیش از ۳۰۰ میلیون دلار گزارش کرده، پربازدید شده است. این کارآفرین ۶۵ ساله […]

- چگونه بهترین نسخه خودمان باشیم؟

موفقیت در هر کاری که مشغول آن هستیم، آرزوی همه ماست. رعایت یک سری اصول و ترفندها، دست‌یابی به این موفقیت‌ها را سریع‌تر و ساده‌تر می‌کند. به‌تازگی، ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی از «گرنت کاردون» که مجله فوربز دارایی خالص او را بیش از ۳۰۰ میلیون دلار گزارش کرده، پربازدید شده است. این کارآفرین ۶۵ ساله که جزو ۵۰ مدیر کسب‌وکار برتر جهان شناخته می‌شود، در پاسخ به این سوال که اگر خود ۲۰ ساله‌اش را ببیند، به او چه می‌گوید، این‌طور پاسخ می‌دهد: «خیلی با او حرف دارم! – سمت مواد نرو، – آخر هفته‌ها را تلف نکن، – دنبال روابط نامناسب عاطفی نیفت، – با آدم‌هایی بچرخ که هدفمند هستند و سطح بالایی دارند و از همه مهم‌تر این که، -در یک چیز عالی شو، هر کاری می‌کنی در آن بهترین خودت باش، بهترین نسخه خودت. این از همه مهم‌تر است». در این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد که چگونه بهترین نسخه خودمان باشیم؟

یادگیری مستمر برای توسعه خودمان

در قدم اول باید بگوییم که یادگیری، فرایندی مستمر است تا خودمان را توسعه دهیم. ما باید فرایند تغییر را طی کنیم تا نسخه بهتری از خودمان بسازیم. این به ما این امکان را می‌دهد که در برابر تجربیات جدیدی که در اطراف ما نمود می‌یابند، آغوشی باز داشته باشیم. ما مادرزادی کامل نیستیم، بنابراین یادگیری، ادراک و کسب تجربه، اولین حرف‌ها را برای پا گذاشتن در مسیر موفقیت می‌زنند.

 بهترین خودت باش، به چه معناست؟

 بهترین خودبودن به معنای واقعی زندگی‌کردن است. برای این که بهترین خودتان باشید، باید به خود و ارزش‌های‌تان وفادار بمانید. شما همچنین باید مطمئن شوید کاری را انجام می‌دهید که احساس خوشبختی، هدف و معنا را برای شما به ارمغان می‌آورد. بهترین خود بودن به بی‌نقص بودن زندگی‌تان بستگی ندارد، بلکه به آن چیزی بستگی دارد که می‌توانید کنترلش کنید. بهترین خود بودن به معنای درک و باز کردن پتانسیل درونی است. بنابراین، نظرات غیرمفید دیگران را به نفع تمرکز بر نیاز‌های خود و تعیین اهداف‌تان هدایت کنید. این طرز فکر درباره مدرسه، شغل، روابط، سلامت و پیشرفت شخصی شما هم صدق می‌کند.

 توصیه‌هایی برای بهترین خودمان شدن

 بهترین زندگی از نظر شما، با دیگران متفاوت خواهد بود، اما برای این که بهترین نسخه خودتان باشید، باید یک سری نکات را مدنظر قرار دهید.

 شنونده خوبی باشید

 گوش‌دادن به معنای تلاش برای گرفتن نظرات دیگران و بهره‌بردن از آن برای پیشرفت است. اگر بتوانید خود را درگیر گفتگو‌های مثبت کنید، شانس زیادی دارید تا استعداد‌های خود را شکوفا کنید.

 چشم‌اندازتان را مشخص کنید

 برای این که بتوانید جوهر و هدف خود را در زندگی پیدا کنید، باید چشم انداز خود را مشخص کنید. اجازه ندهید دیگران شما را از آن چه می‌خواهید باشید دور و سعی کنند تا شما را کنترل کنند. شما می‌توانید با دنبال کردن رویا‌های خود نسخه بهتری از خود باشید در حالی که هنوز هم یک دوست خوب برای دیگران هستید.

 نگران چیز‌های جزئی نباشید

 با تمرکز بر چیز‌های جزئی به خودتان فشار نیاورید. هیچ راه آسانی برای موفقیت و خوشبختی وجود ندارد. نیاز است که ما به آرامی حرکت کنیم تا به مسیر درست برسیم، در این صورت به هدف‌تان می‌رسید. به علاوه برای این که بهترین باشید، نیازی نیست برای رسیدن به همه چیز در جهان عجله کنید. صبر کنید و صبور بودن را یاد بگیرید.

 همیشه یک دانش‌آموز باشید

 یادگیری فقط از کتاب خواندن ناشی نمی‌شود بلکه از تجربیات ما هم ناشی می‌شود. دانش آموخته شده و تجربیات قبلی ما می‌تواند به ما در ایجاد یادگیری‌های جدید در زندگی کمک کند. ما همچنین می‌توانیم دیدگاه‌های جدیدی را از افراد مسن‌تر هم کسب کنیم. آن‌ها به ما اجازه می‌دهند ماهیت زندگی بسیار هیجان‌انگیزی را که در پیش داریم، احساس کنیم؛ بنابراین بدانید که برای پیشرفت تا آخرین روز عمرتان باید یاد بگیرید.

 انتظارات دیگران نباید اولویت اول‌تان باشد

 اگر برای برآورده کردن انتظارات دیگران زندگی کنید، هرگز احساس رضایت نخواهید کرد. در عوض، تلاش و انرژی خود را به سمت آن چه برای خودتان مهم است هدایت کنید. شما با کمی تفکر و مشورت می‌توانید تعیین کنید که چه چیزی برای خوشبختی و احساس هدف شما در زندگی مهم است؛ بنابراین زمانی را در کنار افرادی بگذرانید که شمارا تشویق می‌کنند و به شما احساس خوبی درباره خودتان می‌دهند.

منبع: خراسان

+