به گزارش زیرنویس؛ در جریان افتتاح بیست‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی تأسیسات سید محمد موسوی، معاون وزیر صمت گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی همکاران ما در این صنعت موضوع تأمین مواد اولیه است. خوشبختانه اتفاقات خوبی در روابط مابین صنعتگران شاهد بودیم. بعضاً مشکلاتی در حوزه تأمین وجود دارد که امیدواریم بتوانیم پس از شنیدن دغدغه فعالان […]

به گزارش زیرنویس؛ در جریان افتتاح بیست‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی تأسیسات سید محمد موسوی، معاون وزیر صمت گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی همکاران ما در این صنعت موضوع تأمین مواد اولیه است. خوشبختانه اتفاقات خوبی در روابط مابین صنعتگران شاهد بودیم. بعضاً مشکلاتی در حوزه تأمین وجود دارد که امیدواریم بتوانیم پس از شنیدن دغدغه فعالان در این رویداد جهت حل مسائل اقدام کنیم. ۹۵ درصد از محصولاتی که در حوزه‌های سرمایشی و گرمایشی در منازل، شرکت‌ها، کارخانه‌ها و ادارات استفاده می‌شود، ساخت داخل است. این حوزه بازاری به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان دارد که در استان‌های مختلف کشور خدمات ارائه می‌دهند.

نمایشگاه (4)در جریان برگزاری این نمایشگاه برخی از مسئولان و مشتریان فولاد مبارکه از غرفه این شرکت در نمایشگاه بازدید کردند و در مصاحبه با خبرنگار فولاد به بیان نظرات خود پرداختند که برخی از این گفت‌وگوها را در ادامه می‌خوانید:

فولاد مبارکه با تأمین و تنوع محصول بیشترین نقش را در تکمیل زنجیره صنعت تأسیسات در کشور دارد

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: خوشبختانه در صنایع تأسیساتی شاهد رشد تولید و ارائه محصولات جدید، نوآوری و خلاقیت‌های تازه و افزایش عمر تولید هستیم. این دستاوردها مرهون تلاش صنایع بالادستی مثل فولاد است. در این میان شرکت فولاد مبارکه بیشترین نقش را در حوزه تأمین مواد اولیه صنایع تأسیساتی، تنوع محصول و تکمیل زنجیره در کشور ایفا کرده است.

رشد تولید اقلامی از قبیل رادیاتور، وسایل برودتی و گرمایشی نظیر پکیج و کولر گازی و سایر صنایع تأسیساتی نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل و همچنین رشد فزاینده صادرات محصولات نهایی این حوزه را باید مرهون زحمات صنایع بالادستی نظیر فولاد مبارکه دانست که با تنوع‌بخشی به تولید و عرضه محصولات کیفی خود بیشترین نقش و سهم را در رشد حداکثری این صنعت داشته‌اند.

صنایعی مانند فولاد مبارکه توانسته‌اند در تکمیل زنجیره تولید در بخش تأسیسات نقش‌آفرینی کنند. چنانچه صنایع مکمل و پایین‌دست بتوانند حمایت بیشتری از صنایع بالادست مانند فولاد مبارکه دریافت کنند، یقیناً در کشور به بازار پایدارتری خواهیم رسید.

اینکه در برخی مواقع شرکت‌های فولادی ما نگران کاهش قیمت‌های جهانی یا از دست دادن بازارهای جهانی هستند به خاطر این است که سرمایه‌گذاری کمتری در صنایع پایین‌دست صورت گرفته است. اگر بتوانیم از خام‌فروشی عبور کنیم و محصولات خود را به زنجیره پایین‌دست تحویل دهیم و محصول نهایی را صادر کنیم، قطعاً بازار پایدارتری خواهیم داشت که نوسانات بازارهای جهانی صدمه‌ای به آن نخواهد زد و حداقل می‌توان نیاز بازارهای داخلی را تأمین کرد.

نقش پررنگ فولاد مبارکه در تحقق شعار سال و ایجاد ارزش‌افزوده باعث افتخار است

محمود سیجانی ، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت:شرکت فولاد مبارکه را می‌توان به‌عنوان شرکت مادر و یکی از شرکت‌های تأمین‌کننده صنایع پایین‌دست که نقش پررنگی در تحقق شعار سال «مهار تورم رشد تولید» ایفا می‌کند نام برد. توانمندی، موفقیت و افزایش تولید شرکت فولاد مبارکه در تأمین کالای موردنیاز صنایع پایین‌دست، صادرات، ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی قابل‌تقدیر است و ما هم به این شرکت بزرگ و ملی افتخار می‌کنیم.

تأیید کیفیت محصولات فولاد مبارکه در آزمایشگاه‌های بین‌المللی

وحید اسماعیلی مدیرعامل شرکت تاش رادیاتور گفت:شرکت تاش‌رادیاتور از سال ۱۳۹۲ در زمینه تولید رادیاتورهای پنلی و پکیج‌های شوفاژ دیواری فعالیت خود را آغاز کرد و خوشبختانه اکنون به ۸ کشور منطقه صادرات دارد.

در ابتدای فعالیت، ورق موردنیاز شرکت را از طریق واردات تأمین می‌کردیم و پس از آشنایی با محصولات فولاد مبارکه و اخذ تأییدیه کیفیت محصولات این شرکت در آزمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی از ورق‌های فولاد مبارکه استفاده می‌کنیم. باید اذعان داشت که به‌طور کامل از کیفیت ورق‌های فولاد مبارکه رضایت داریم.

فولاد مبارکه مجموعه‌های تولیدی کشور را از واردات ورق گرم بی‌نیاز کرده است

قاسم اندی کلایی، مدیر فروش گروه صنعتی آب‌بند گفت:گروه صنعتی آب‌بند بیش از ۳۰ سال است که در زمینه تولید محصولات گرمایشی و ساخت انواع رادیاتور خانگی و صنعتی، پکیج‌های دیواری، بویلرهای چگالشی خانگی و صنعتی و تجهیزات نفت و پتروشیمی فعالیت دارد. اکنون از ورق‌های گرم و سرد فولاد مبارکه در ساخت انواع تجهیزات حوزه تأسیسات گرمایشی و سرمایشی استفاده می‌کنیم.

پیش از همکاری با فولاد مبارکه بخش قابل‌توجهی از محصولات موردنیاز خود را از طریق واردات تأمین می‌کردیم؛ اما با استفاده از محصولات فولاد مبارکه نه‌تنها از واردات بی‌نیاز شده‌ایم و از خروج ارز از کشور جلوگیری شده است، بلکه شاهد کاهش بیشتر قیمت تمام‌شده کالا و تأمین به‌موقع و به‌سرعت ورق موردنیاز هستیم. از شرکت فولاد مبارکه که با اختصاص سهمیه ورق به مجموعه‌های تولیدی به تأمین مواد اولیه از داخل کشور کمک کرده و تولیدکنندگان را از واردات بی‌نیاز می‌کند قدردانی می‌کنیم.

تأمین بیست‌ساله ورق فولادی شرکت لورچ از فولاد مبارکه

کامران کریمی، مدیر کارخانه شرکت لورچ گفت: شرکت لورچ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات سرمایشی و گرمایشی فعالیت دارد و دست‌کم ۲۰ سال است که ورق‌های گرم، ورق سرد و گالوانیزه موردنیاز خود را از فولاد مبارکه تأمین می‌کند.

۷۰ درصد مواد اولیه محصولات کارخانجات لورچ را انواع ورق‌های فولادی تشکیل می‌دهد. بیشترین میزان ورق‌های سرد خود را در گرید و استاندارد EN از فولاد مبارکه تأمین می‌کنیم. همچنین با واحد QC فولاد مبارکه ارتباط تنگاتنگی داریم و توانسته‌ایم با این ارتباط کیفیت ورق‌های موردنیاز و رضایت‌مندی را در این عرصه افزایش دهیم. باید اذعان داشته باشیم پاسخ‌گویی بخش‌های کنترل کیفیت و پشتیبانی مشتریان فولاد مبارکه کاملاً رضایت‌بخش است و جای قدردانی دارد.

منبع خبر: رکنـا