اگر چه امیر قلعه‌نویی رابطه خوبی با محمد مایلی‌کهن ندارد اما به نظر می‌رسد در حال تقلید از متدهای سرمربی اسبق تیم ملی است تا این بار در جام ملت‌ها خوب نتیجه بگیرد.

وقتی قلعه‌نویی یاد مایلی‌کهن را در تمرین تیم ملی زنده کرد!

محمد مایلی‌کهن در جام ملت‌های ۱۹۹۶ امارات نسل خوبی را برای تیم ملی ساخت و در نهایت با تیمش سوم شد. مایلی‌کهن در سایه جوانگرایی روی مسایل اخلاقی خیلی تاکید داشت و به همین بهانه با گذر از چند ستاره به جوان‌ها میدان داد و موجب معرفی نسل جدیدی به تیم ملی شد.

در تیم امیر قلعه‌نویی خیلی از جوانگرایی خبر نیست و میانگین سنی تیم ملی بالاست. تیم ملی در جام جهانی بالاترین میانگین سنی را در بین تیم‌های حاضر داشت و شاید به سرعت مقدور نباشد امیر قلعه‌نویی این میانگین را پایین بیاورد. هرچند امیر قلعه‌نویی نشان داد در دعوت از جوانان شایسته مثل حزباوی، حسین‌نژاد، سلمانی و … هراسی ندارد. متاسفانه سلمانی رباط پاره کرده و دست کم یک سال او را در تیم ملی نخواهیم دید.

تاکید امیر قلعه‌نویی روی نظم تا دو بازیکن بعد از حضور در اردوی تیم ملی موهای خود را کوتاه کنند. اولین نفر رضا اسدی بود که این کار را انجام داد. او به محض دعوت به اردوی تیم ملی و البته حضور در اردوی تیم ملی موهای خود را کوتاه کرد و این بار حسین‌نژاد جوان که از سپاهان به اردوی تیم ملی دعوت شده این کار را انجام داده است.

البته حسین‌نژاد گفته توصیه کوتاه کردن مو از سوی امیر قلعه‌نویی نبوده و او خودش این کار را انجام داده است. با این حال به نظر می‌رسد تاکید امیر قلعه‌نویی به بازیکنان این است که به فوتبال بیشتر از تیپ و ظاهرتان اهمیت بدهید.

منبع: خبـر ورزشی