باراک اوباما رئیس‌جمهور اسبق آمریکا با انتشار پیامی در فضای مجازی حمایت خود را از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد.

به گزارش زیرنویس،در ادامه حمایت‌های تمام قد سیاسی و نظامی آمریکا از جنایت‌های رژیم صهیونیستی، باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق این کشور نیز حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه و کشتار مردم را «دفاع از خود در برابر تروریسم» نامید.

اوباما بدون اشاره به جنایت‌های هرروزه نظامیان صهیونیستی علیه مردم فلسطین و محاصره چند ساله مردم غزه، عملیات بزرگ و انتقام‌جویانه نیروهای مقاومت فلسطین علیه نظامیان صهیونیست را «حملاتی تروریستی علیه اسرائیل و کشتار مردم بی‌گناه» توصیف کرد.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با این حال مدعی شد که «ما باید برای صلح عادلانه و پایدار برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به طور یکسان تلاش کنیم.»

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: آمریکایی ها باید از حملات تروریستی وقیحانه به اسرائیل و کشتار غیرنظامیان بی‌گناه وحشت‌زده و خشمگین شوند. ما برای کسانی که جان‌باخته اند غمگین هستیم، برای بازگشت امن کسانی که گروگان گرفته شده‌اند دعا می کنیم و در کنار متحد خود، اسرائیل که حماس را متلاشی می کند، می ایستیم. همانطور که ما از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر تروریسم حمایت می کنیم، باید برای صلح عادلانه و پایدار برای اسرائیلی ها و فلسطینی ها به طور یکسان تلاش کنیم.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین آمارها اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی تا این لحظه به ۷۰۴ نفر افزایش یافته و شمار مجروحان هم به حدود ۴ هزار نفر رسیده است. ۱۴۳ نفر از شهدا کودک و ۱۰۵ نفر هم زن هستند.

منبع: مـهر