بهرام شفیع ؛مجری سرشناس تلویزیون درگذشت/ بزرگان استقلال و پرسپولیس در شوک مرگ گزارشگر بزرگ؛ اشک فردوسی‌پور درآمد!
بهرام شفیع ؛مجری سرشناس تلویزیون درگذشت/ بزرگان استقلال و پرسپولیس در شوک مرگ گزارشگر بزرگ؛ اشک فردوسی‌پور درآمد!

امروز سالگرد وقوع اتفاق بسیار تلخی در عرصه ورزش و رسانه ماست که بزرگان استقلال و پرسپولیس را هم به‌شدت ناراحت کرد.

برای آن‌هایی که دهه ۶۰ را به یاد می‌آورند، «ورزش و مردم» نامی کاملا آشناست. برنامه‌ای که در دوره محدودیت کانال‌های تلویزیونی و فقر کمی برنامه‌های ورزشی، برای ورزش‌دوستان و به‌ویژه علاقمندان به فوتبال حکم کیمیا را داشت و بهرام شفیع مجری آن از شهرت بسیار زیادی برخوردار بود. گزارشگر و مجری فوق‌العاده باسابقه تلویزیون که همواره در جامعه رسانه و ورزش کشورمان اعتبار و احترام بسیار زیادی داشت.

اگرچه از اواخر دهه ۷۰ و با شکل‌گیری شبکه‌های متعدد و پخش برنامه‌های فراوان ورزشی، ورزش‌ومردم دیگر اقتدار گذشته را نداشت اما با این وجود بهرام‌خان شفیع همچنان در جامعه ورزش و رسانه نامی کاملا محترم و معتبر محسوب می‌شد. فردی که حتی به ریاست فدراسیون هاکی هم رسید تا مدیریت در عرصه اجرایی ورزش را هم تجربه کند.

در چنین حال و هوایی هجدهم مهر ماه سال ۱۳۹۷ فرا رسید و بهرام شفیع که احساس درد در کتف خود کرده بود، راهی بیمارستان شد تا مشکل را ارزیابی کند. در آن زمان کسی فکر نمی‌کرد این مجری باسابقه دچار مشکل حادی شود اما ساعتی پس از حضورش در بیمارستان، مشکلات قلبی او جدی شد و در کمال ناباوری، حوالی ساعت ۱۹:۳۰ همان روز خبر آمد که این مجری و گزارشگر مجرب کشورمان چشم‌هایش را بست تا آن‌ها را به سوی آسمان باز کند! جامعه ورزش کشور همچون اهالی رسانه از این خبر فوق‌العاده شوکه شدند و گروهی از آن‌ها بلافاصله خودشان را برای همدردی به بیمارستان و منزل شفیع رساندند.

مراسم تشییع و مجلس ترحیم بهرام‌خان با حضور طیف وسیعی از ورزشکاران و همچنین بزرگان استقلال و پرسپولیس برگزار شد و البته اهالی سیاست هم آمدند. هنوز اشک‌های عادل فردوسی‌پور در مراسم تشییع بهرام شفیع را فراموش نکرده‌ایم و البته مخاطبان وفادار زیرنویس حتما به خاطر دارند که ما هم طی روزهای هجدهم و نوزدهم مهر ماه سال ۹۷ در حد توان به آن عزیز درگذشته پرداختیم.

حالا ۵ سال از درگذشت بهرام‌خان می‌گذرد اما هنوز هم دلمان برای خنده‌هایش تنگ می‌شود… روحش شاد و یادش گرامی.

درگذشت بهرام شفیع در زیرنویس

منبع: خبـر ورزشی