به گزارش زیرنویس، به نقل از ایرنا،«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (سه‌شنبه) تصریح کرد که جنگ فعلی در اراضی اشغالی نمایانگر شکست سیاست ایالات متحده آمریکا در غرب آسیا است. بنا بر گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی، پوتین در دیدار با «محمد السودانی»نخست‌وزیر عراق در کرملین تصریح کرد که تشدید درگیریبین فلسطینیان و صهیونیست‌ها نمایانگر شکست […]

به گزارش زیرنویس، به نقل از ایرنا،«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (سه‌شنبه) تصریح کرد که جنگ فعلی در اراضی اشغالی نمایانگر شکست سیاست ایالات متحده آمریکا در غرب آسیا است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی، پوتین در دیدار با «محمد السودانی»نخست‌وزیر عراق در کرملین تصریح کرد که تشدید درگیریبین فلسطینیان و صهیونیست‌ها نمایانگر شکست سیاست آمریکا در غرب آسیا و نادیده گرفتن تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل است.

وی در این خصوص گفت: « متأسفانه شاهد وخامت شدید اوضاع در خاورمیانه هستیم. فکر می‌کنم بسیاری با من موافقند که این نمونه روشنی از شکست سیاست ایالات متحده در خاورمیانه است که سعی در انحصاری کردن یک توافق داشت اما متأسفانه نگرانی در زمینه یافتن یک توافق مورد پذیرش دو طرف نداشته است».

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد که واشنگتن ایده‌های خود درباره نحوه پیشروی توافق را ترویج داده است و به هردو طرف فلسطینی و رژیم صهیونیستی فشار آورده است و با اعمال این فشار، منافع اساسی مردم فلسطین، لزوم اجرای تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل در زمینه دولت مستقل فلسطین را نادیده گرفته است.

بر اساس این گزارش، پوتین ادامه داد که موضع روسیه همچون عراق، لزوم کاهش آسیب به جمعیت غیرنظامی و رساندن آن به صفر است.

صبح روز هفتم اکتبر (شنبه ۱۵ مهر ماه)، رژیم صهیونیستی در معرض حملات بی‌سابقه حماس از نوارغزه قرار گرفت و نیروهای مقاومت حماس پس از موشک‌باران مواضع صهیونیست‌ها، وارد مناطق مرزی در جنوب فلسطین اشغالی شدند.

شاخه نظام حماس اسم عملیات خود را «طوفان الاقصی» قرار داد و ارتش رژیم صهیونیستی نیز پس از آن‌ از آغاز عملیات «شمشیر آهنین» در نوار غزه خبر داد. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی، اعلام وضعیت جنگی کرد و خواستار بسیج عمومی برای مبارزه با حماس شد.

هاآرتص گزارش کرد که در حمله موشکی حماس، ۹۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند. ظاهراً دو شهروند روس نیز در بین کشته شدگان در درگیری‌ها میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها بوده است.

جنبش حماس اعلام کرده است که ۱۰۰ اسرائیلی را از جمله فرماندهان نظامی این رژیم را به گروگان گرفته است. آمار شهدای نوار غزه نیز آن‌طور که وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است به ۷۸۸ نفر رسیده است.