انگلیس از طالبان عذرخواهی کرد
انگلیس از طالبان عذرخواهی کرد

اطلاعات نوشت: دولت انگلیس تنها ساعاتی پس از آزادی چهار تبعه این کشور در افغانستان از سوی گروه طالبان که اخیرا به جرم نقض برخی قوانین توسط شبه نظامیان این گروه بازداشت شده بودند، از لزوم تعامل جامعه جهانی با حاکمان کنونی کابل خبر داد و تاکید کرد که با حاکمان فعلی افغانستان تعامل می کنیم.

 

 

به گزارش زیرنویس، وزارت خارجه انگلیس در همین رابطه طی بیانیه‌ای تصریح کرد: لندن از تغییر سیاسی خشونت‌آمیز در افغانستان حمایت نمی‌کند اما هیچ جایگزینی برای تعامل عملی با حکومت طالبان نیست و ما از تعامل با مقامات کابل حمایت می کنیم.

در ادامه آمده است: لندن با استفاده از خاک انگلیس توسط هیچ‌کس از جمله اتباع افغان برای برنامه‌ریزی، عضوگیری، تحریک یا تأمین مالی تروریسم در افغانستان یا به‌ دنبال ایجاد تغییرات سیاسی (علیه طالبان) در این کشور از طریق خشونت حمایت نمی‌کند.

در ادامه بیانیه تصریح شده است: ما به شدت دیگران ( مخالفان طالبان)  را نیز از انجام چنین اقداماتی منصرف می‌کنیم و تغییرات و تلاش های سیاسی (علیه حکومت طالبان) که از طریق خشونت مسلحانه یا تحریک خشونت انجام می‌شود و در قوانین انگلیس جرم محسوب می‌شوند، می‌توانند مورد تحقیق و پیگرد قانونی و قضایی ما قرار گیرند.

در ادامه این بیانیه آمده است: خشونت از هر نوع که باشد به نفع افغانستان یا جامعه جهانی نیست و ما از هر نوع حملات خشونت‌آمیز ابراز تأسف می‌کنیم.بیانیه تأکید می‌کند: برای ارتقای صلح و ثبات، ارائه حمایت‌های بشردوستانه اساسی به مردم افغانستان و رسیدگی به نگرانی‌های مشترک در مورد امنیت، هیچ جایگزینی برای تعامل عملی با دولت فعلی افغانستان وجود ندارد و این کاری است که ما انجام می‌دهیم.

این بیانیه همچنین می افزاید: ما از مقامات طالبان به دلیل آزادی چهار شهروند انگلیسی که اخیرا به اتهام نقض قوانین افغانستان بازداشت شده بودند، استقبال و قدردانی و به نمایندگی از خانواده‌های اتباع بریتانیا از دولت کنونی افغانستان به دلیل هر گونه تخلف از قوانین این کشور عذرخواهی می‌کنیم.

منبع: اطلاعات انلاین