به گزارش زیرنویس، عبدالکریم اخترشناس اظهار کرد: از مهمترین دلایل انسانی شدت تصادفات جاده ای به عجله در رانندگی، سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو ناشی از صحبت با موبایل و خستگی یا خواب آلودگی مربوط می شود که ضروریست کاربران جاده ای نسبت به رعایت این موارد دقت بیشتری داشته باشند. وی افزود: […]

به گزارش زیرنویس، عبدالکریم اخترشناس اظهار کرد: از مهمترین دلایل انسانی شدت تصادفات جاده ای به عجله در رانندگی، سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو ناشی از صحبت با موبایل و خستگی یا خواب آلودگی مربوط می شود که ضروریست کاربران جاده ای نسبت به رعایت این موارد دقت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: نکته مهم این است که بزرگراه ها با بیش از ۶۰درصد، بیشترین سهم را در تصادفات محورهای برون شهری استان بوشهر داشته اند که نشان می دهد با وجود استاندارد بودن جاده ها، اما عدم رعایت سرعت مجاز و قوانین رانندگی زمینه ساز تصادف می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در خصوص آمار تصادفات برون شهری بوشهر طی نیمه نخست سالجاری، عنوان کرد: براساس گزارش پلیس راه، از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه امسال فوتی یک درصد، مجروحین ۱۹ درصد و تصادفات خسارتی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

اخترشناس ادامه داد: خطای رانندگی و مشکلات فنی و ایمنی خودرو مهمترین عامل در وقوع حوادث بوده، اما تلاش شده با ایمن‌سازی، نصب علائم و اصلاحات هندسی، ایمنی راهها افزایش یابد.

وی با اشاره به روند افزایشی وقوع تصادفات در استان بوشهر، یادآور شد: رشد سفرها در ۶ ماه اول امسال در وقوع حوادث نقش داشته است.

استان بوشهر دارای چهار هزار و ۴۴۹ کیلومتر راه شامل ۶۹۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۶۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۴۵ کیومتر راه فرعی و ۲۴۰۹ کیلومتر راه روستایی است.

 

منبع خبر: رکنـا