به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، فریده اشرف‌گنجویی از اقدامات صورت گرفته در راستای آمادگی تیم تنیس زنان ایران برای حضور در رقابت‌های بیلی جین‌کینگ‌کاپ بحرین سخن گفت و افزود: با بررسی مطالعاتی و طبق تجربیاتی که داشتیم سعی کردیم بهترین شرایط و تدابیر را برای آماده‌سازی این تیم در رویداد پیش […]

 

- شانس صعود به گروه ۲ آسیا و اقیانوسیه را داریم/ اردوی مشترک با روسیه توانمندی تنیسور‌ها را افزایش داد

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، فریده اشرف‌گنجویی از اقدامات صورت گرفته در راستای آمادگی تیم تنیس زنان ایران برای حضور در رقابت‌های بیلی جین‌کینگ‌کاپ بحرین سخن گفت و افزود: با بررسی مطالعاتی و طبق تجربیاتی که داشتیم سعی کردیم بهترین شرایط و تدابیر را برای آماده‌سازی این تیم در رویداد پیش رو در نظر بگیریم که با تلاش‌های فدراسیون و تعاملات خوبی که ایجاد شد، در نهایت تیم روسیه برای برپایی اردویی مشترک در ایران حاضر و شبیه‌سازی مسابقات را در دستور کار قرار دادیم که نتایج قابل قبولی به همراه داشت.

وی ادامه داد: همین شرایط برای تیم دیویس‌کاپ ایران وجود داشت و دیدیم نتایج قابل قبولی به دست آمد، با حمایت‌های فدراسیون و تلاش امیر برقعی، مدیر توسعه تنیس غرب آسیا و آسیایی میانه، در نهایت پولینا مرنکوا (مربی – بازیکن ازبکستانی) که یکی از گزینه‌های کمک به تیم ایران بود به جمع ما اضافه شد و در اردوی رشت نیز در کنار تیم حضور داشت.

او تصریح کرد: این مربی، بازیکن ازبکستانی همچنان در کنار تیم است تا از تجربیات و ظرفیت‌هایی که دارد نهایت استفاده را ببریم، او همراه تیم راهی بحرین خواهد شد تا درآنجا نیز در خدمت تیم ملی ایران باشد و بتواند مشاوره‌های لازم را به سرمربی تیم زنان ایران بدهد.

نایب رئیس فدراسیون تنیس یادآور شد: در این رویداد ۱۴ تیم حضور دارند که از بین آن‌ها دو تیم جواز حضور در گروه ۲ آسیا و اقیانوسیه را به دست خواهند آورد که امیدواریم یکی از این تیم‌ها، ایران باشد. این شانس و ظرفیت در دختران تنیس ایران دیده می‌شود که به عنوان یکی از تیم‌های صعود کننده خود را معرفی کنند و تلاش و حمایت‌های فدراسیون و دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف نیز بر همین مبنا بوده است.

گفتنی است اردوی مشترک تیم تنیس بانوان ایران با روسیه در شرایطی در شهر رشت برگزار شد که مشکات الزهرا صفی، یاسمن یزدانی، نیلی عطفی، کیمیا ثاقب طهرانی و هانا سلطانی در آن حضور داشتند. این تیم با هدایت مونا نوریان و با حضور پولینا مرنکوا و دکتر شیوا علی آب‌بر (پزشک تغذیه) و با ۴ تنیسور، ۲۱ این ماه راهی رقابت‌های بحرین می‌شود تا در رقابت‌های بیلی جین کینگ کاپ به میدان برود. همچنین دکتر سمیه کمانی به عنوان بدنساز در این مدت ملی‌پوشان کشورمان را آماده حضور در این بازی‌ها کرده است.

گفتنی است تیم‌های ایران، ویتنام، تاجیکستان، لائوس، برونئی، مالدیو، قرقیزستان، بحرین، بوتان، عراق، ماکائو، عربستان، قطر و نپال در این بازی‌های حضور دارند.

 

منبع: ایسـنا