چرا همسر قدیروف، مادر قهرمان لقب گرفت؟
چرا همسر قدیروف، مادر قهرمان لقب گرفت؟

چندی پیش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به خانم میدنی‌قدیروف، همسر رمضان قدیروف، رئیس جمهوری چچن، مدال «مادر قهرمان» را به دلیل داشتن بیش از ۱۰ فرزند اهدا کرد.

 

میدنی، «مادر قهرمان» یک میلیون روبل (۱۶.۵ هزار دلار آمریکا) دریافت می‌کند. عنوان مادرقهرمان با عناوینی مثل «قهرمان روسیه» یا «قهرمان کار» که توسط رمضان‌قدیروف کسب شده برابری می‌کند و امتیازات و حقوقی که به هر دو تعلق می‌گیرد نیز یکسان است.

شایان ذکر است که خانواده قدیروف ۱۱ فرزند، ۴ پسر و هفت دختر دارند که دو نفر از آنها فرزندخوانده به شمار می‌روند.

چرا زن قدیروف، از دیدگاه پوتین قهرمان است؟

تشویق مادران به فرزندآوری و سنت اعطای لقب مادرقهرمان، به پایان جنگ جهانی دوم برمی‌گردد و پس از آن شکل گرفت که تعداد کشته شدگان نظامی و غیرنظامی شوروی در جنگ جهانی دوم به ۲۵ میلیون نفر رسید. بنابراین سنت،  به هر مادر روسی که ۱۰ فرزند به دنیا می‌آورد، گواهی‌نامه‌ای در اولین روز تولد دهمین فرزند، به شرطی که ۹ فرزند دیگر زنده مانده باشد، اعطا میشد.

هر کسی که مدال مادر قهرمان می‌گرفت می‌توانست مزایایی مثل، مستمری بازنشستگی، معافیت از هزینه‌های خدمات عمومی و حمل و نقل، و همچنین کارت‌ غذا و بن کالا دریافت کند.

لازم به ذکر است که این سنت تا سال ۱۹۹۱  و تا سقوط اتحاد جماهیر شوروی به قوت خود باقی مانده بود و به تازگی پوتین رئیس جمهور روسیه با شروع جنگ در اوکراین آن را احیا کرد.

گفتنی است رمضان‌قدیروف با شروع جنگ اوکراین، سه پسرش را به جنگ فرستاد. دخترش عایشه نیز در فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی مشارکت چشمگیری دارد.

چرا زن قدیروف، از دیدگاه پوتین قهرمان است؟

+