عده‌ای نمی‌خواهند استقلال به آرامش برسد
عده‌ای نمی‌خواهند استقلال به آرامش برسد

مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان اینکه عده‌ای نمی‌خواهند ما آرامش داشته باشیم، گفت: نمی‌خواهم این موضوع را باز کنم، اما برخی اقداماتی انجام می‌دهند تا فضای آرام باشگاه از بین برود.

علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال سه‌شنبه شب با حضور در یکی از برنامه‌های تلویزیونی با اشاره به مراسم آشتی کنان خود با جواد نکونام، اظهار داشت: افراد متعددی دغدغه آرامش استقلال را داشتند تا اختلافات میان من و جواد نکونام به پایان برسد. پیشکسوتان جلسه‌ای را هماهنگ کرده بودند تا روز یکشنبه جلسه‌ای را برگزار کنیم، اما دو روز زودتر علیرضا دبیر ریاست فدراسیون کشتی که با من و جواد نکونام رابطه خوبی دارد تماس گرفت و دعوت کرد تا این اتفاق بیفتد و خدا رو شکر افتاد.

وی افزود: طبیعی است که دو نفر با دو نگاه خاص اختلافات نظری داشته باشند. همه این اختلاف نظر به خاطر استقلال بود، من همیشه گفته‌ام که خواسته‌های جواد نکونام به خاطر مسائل شخصی نبود بلکه به خاطر دغدغه‌های استقلال بود. او هیچ وقت نگفت که من پول نگرفته‌ام و یا درخواست شخصی دارم هر آنچه طلب می‌کرد برای پیشرفت تیم بود. من هم در مقام مدیرعامل با محدودیت‌هایی روبه‌رو بودم.

مدیرعامل استقلال خاطرنشان کرد: همه باید کمک کنند تا استقلال آرامش داشته باشد، این آرامش می‌تواند به پیشرفت تیم کمک کند، اما یک عده نمی‌خواهند استقلال آرام باشد.

خطیر تصریح کرد: راه‌های درآمدزایی فوتبال در همه جای دنیا مشخص است، یکی از منابع درآمدی باشگاه‌ها در جهان حق پخش تلویزیونی است که در اختیار ما نیست. دومین راه درآمدزایی باشگاه‌ها تبلیغات دور زمین است که اجازه آن را نداریم. بلیت فروشی سومین راه درآمدزایی بوده که قیمت آن ناچیز است. تنها راه درآمدزایی استقلال پیراهن است که نمی‌توان هزینه‌های یک فصل باشگاه را که در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است تامین کرد. باشگاه استقلال و همچنین پرسپولیس با این دغدغه‌ها مواجه هستند، این‌ها برای برخی از تیم‌های صنعتی همچون سپاهان و ذوب‌آهن وجود ندارد.

وی تاکید کرد: قانون سقف بودجه بسار خوب است، آمار و ارقام نشان می‌داد که فوتبال به زودی با شکست مواجه می‌شود. باید قوانینی گذاشته می‌شد تا جلوی این کار گرفته می‌شد، در لیگ چین نیز قانون سقف قرارداد به اجرا گذاشته می‌شود. در استرالیا و آمریکا نیز چنین قوانینی وجود دارد.

مدیرعامل باشگاه استقلال اعلام کرد: بدهی‌های باشگاه استقلال عجیب و غریب است. یک قانون ساده است و از آن درس نمی‌گیریم، اگر دو ماه حقوق به بازیکن داده نشود می‌تواند اخطار داده و بعد از ۱۰ روز به صورت موجه قرارادش را فسخ کند. این قانون را همه می‌دانند و ضرر زیادی داشتیم. سیلوا به باشگاه استقلال نوتیس داد و مطالبه ۱۰۰ هزار دلار کرد. من از کسانی که در ماجرای قرارداد سیلوا سهل انگاری کردند شکایت خواهم کرد. این بازیکن یک فصل دیگر قرارداد داشت و باید پول هنگفتی به او پرداخت کنیم. ماجرای آمانوف نیز همینگونه است، پول او نیز داده نشد تا شکایت دیگری برای استقلال ثبت شود.

خطیر بیان کرد: دوستانی آمدند و گفتند ما بدهی خارجی‌ها را دادیم. باید اولویت بندی می‌کردید، باید به این فکر می‌کردید که کدام پول باید پرداخت می‌شد تا باشگاه ضرر نکند. احمد موسوی از استقلال طلب داشت و حق او بود پولش را بگیرد، اما زمانی که استقلال از آسیا حذف شده است باید به جای این بازیکن به سیلوا پول می‌دادند تا نرود شکایت کند و ۸۳۰ هزار دلار بدهی روی دست استقلال بگذارد.

وی اعلام کرد: باشگاه استقلال تخلفی نکرده است که کسی بخواهد از آن شکایت کند، ما به خاطر قانون سقف قرارداد هنوز نتوانسته‌ایم که قرارداد بلانکو را ثبت کنیم، چطور آن وقت از ما می‌خواهند شکایت کنند.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره رقم قرارداد سعید مهری گفت: با سعید مهری توافق کردیم و به او گفتیم در حال حاضر فقط ۱۶۰ میلیون تومان از سقف قرارداد برایمان باقی مانده است و او قبول کرد. با سایر بازیکنان باید صحبت کنیم تا بتوانیم قرارداد‌ها را کم کرده و با بلانکو ثبت کنیم رویمان نمی‌شود با بازیکنان حرف بزنیم؛ وقتی هنوز از فصل گذشته بازیکنان استقلال ۵۰درصد طلبکار هستند و از فصل جدید فقط ۱۰ درصد گرفته‌اند چطور می‌توانیم بگوییم که از رقم قراردادشان کم کنند. با جواد نکونام و کاپیتان‌های تیم در این باره حرف زده‌ایم تا راهی پیدا کنیم.

 

منبع: ایسـنا