ژاپن از نامزدی بازی‌های المپیک زمستانی کناره‌گیری کرد
ژاپن از نامزدی بازی‌های المپیک زمستانی کناره‌گیری کرد

شهر ساپورو در کشور ژاپن از نامزدی برای میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۳۰ انصراف داد. این خبر توسط کمیته المپیک ژاپن در نشست خبری امروز اعلام شد که در آن یاماشیتا رئیس کمیته المپیک این کشور و آکیموتو شهردار ساپورو حضور داشتند. در این نشست خبری اعلام شد که ساپورو از نامزدی بازی‌های زمستانی ۲۰۳۰ […]

- ژاپن از نامزدی بازی‌های المپیک زمستانی کناره‌گیری کرد

شهر ساپورو در کشور ژاپن از نامزدی برای میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۳۰ انصراف داد. این خبر توسط کمیته المپیک ژاپن در نشست خبری امروز اعلام شد که در آن یاماشیتا رئیس کمیته المپیک این کشور و آکیموتو شهردار ساپورو حضور داشتند.

در این نشست خبری اعلام شد که ساپورو از نامزدی بازی‌های زمستانی ۲۰۳۰ انصراف می‌دهد و شاید برای بازی‌های ۲۰۳۴ یا دوره‌های بعد از آن نامزد شود.

ساپورو که در سال ۲۰۱۴ نامزدی خود را برای بازی‌های ۲۰۳۰ اعلام کرد به دلیل رشوه و تقلب در میزبانی توکیو برای المپیک، حمایت و اعتماد لازم را نداشت. ساپورو پس از میزبانی بازی‌ها در سال ۱۹۷۲ یک بار برای میزبانی اقدام کرد این در حالیست که رسانه‌های محلی می‌گویند به نظر می‌رسد کمیته بین‌المللی المپیک پس از رسوایی‌های مرتبط با المپیک توکیو تمرکز خود را به سایر نامزد‌ها معطوف کرده است.

باشگاه خبرنگاران