به گزارش زیرنویس، مجتبی عبداللهی در نشست بررسی اقدامات صورت گرفته در نقاط حادثه خیز استان البرز به پیش بینی هواشناسی در خصوص بارش های پائیزی و زمستانی اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی به ویژه دربخش راهداری و حمل ونقل جاده ای باید تمهیدات لازم را دراین بخش بیندیشند. وی با بازخوانی حادثه […]

به گزارش زیرنویس، مجتبی عبداللهی در نشست بررسی اقدامات صورت گرفته در نقاط حادثه خیز استان البرز به پیش بینی هواشناسی در خصوص بارش های پائیزی و زمستانی اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی به ویژه دربخش راهداری و حمل ونقل جاده ای باید تمهیدات لازم را دراین بخش بیندیشند.

وی با بازخوانی حادثه سیل خردادماه سال جاری در جاده کرج – چالوس افزود: دستگاه های اجرایی بابرنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت از آثار مخرب حوادثی مانند سیل جاده کرج _ چالوس جلوگیری کنند.

استاندار البرز بیان کرد: لایروبی انهار، ساماندهی رودخانه های دائم و فصلی بخشی از وظایف مهم دستگاه های اجرایی و شهرداری استان البرز است که باید با جدیت دنبال شود.

وی یاد آورشد: جلوگیری از فرسایش خاک به واسطه چرای بی رویه دام و از بین رفتن پوشش گیاهی باید براساس دستورالعمل ها اجرایی شود و برنامه‌ریزی برای حفاظت از پوشش گیاهی و توسعه فضای سبز در نقاط آسیب دیده صورت گیرد.

استاندار البرز افزود: برپایی دوره های آموزشی برای مدیران و برگزاری تمرین مداوم امدادیی برای مواجهه با بحران ها ضروری است .

عبداللهی با تاکید بر لزوم نظارت بر روند اجرای دستورالعمل ها برای پیشگیری از حوادث، گفت: لیست تمام ماشین آلات سنگین استان که در اختیار دستگاه های دولتی و بخش خصوصی است باید برای مواقع اضطرار به کار گرفته شود.

در جریان سیل خردادماه سال جاری خسارات زیادی به جاده گردشگری کرج – چالوس و دریچه خروجی سد و رودخانه کرج وارد شد.در اینئ حادثه بیش از ۶۰ دستگاه خودروگردشگران و مسافران آسیب دید و ۲ تونل جاده کرج – چالوس مسدود شد.

 

منبع خبر: رکنـا