وقتی ستاره فوتبال ایران بوندسلیگا را به مقصد سری آ ترک کرد، در شرایط مطلوب خود نبود. سردار بعد از درخشش در لیگ روسیه و قهرمانی و آقای گلی با زنیت، برای تجربه چالشی جدید راهی بوندسلیگا شد. لورکوزن جایی است که ما ایرانی‌ها از آن خاطره خوبی نداریم. استعدادهای بزرگی چون پاشازاده یا داریوش […]

- ستاره تیم ملی دیگر حاشیه امن ندارد؛ آزمون بزرگ برای سردار!

وقتی ستاره فوتبال ایران بوندسلیگا را به مقصد سری آ ترک کرد، در شرایط مطلوب خود نبود. سردار بعد از درخشش در لیگ روسیه و قهرمانی و آقای گلی با زنیت، برای تجربه چالشی جدید راهی بوندسلیگا شد. لورکوزن جایی است که ما ایرانی‌ها از آن خاطره خوبی نداریم. استعدادهای بزرگی چون پاشازاده یا داریوش یزدانی در این باشگاه ناکام بودند و خیلی امید داشتیم که سردار بتواند این طلسم را بشکند اما حاشیه‌های به جا مانده در روسیه و اتفاقات زندگی شخصی با مصدومیت دست به دست هم دادند تا سردار روزهای خوبی را در آلمان سپری نکند.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز تنها اسم سردار را به خود دید. او آشکارا از آمادگی به دور بود، ماه‌ها بازی نکرده  و پس از آن نیز مجبور به ترک بوندسلیگا شد. خوزه مورینیو بزرگ در تیم محبوب و پرطرفدار آس رم سردار را خواست، اما همزمان لوکاکو هم آمد! واکنش برخی طرفداران رم و اظهارات یک مدیر این تیم از همان ابتدا کار ستاره ما را سخت کرد. او که مصدوم و به دور از آمادگی مطلوب بود، در یک لیگ جدید زمان لازم داشت تا هماهنگ شود اما از همان ابتدا مقابلش جبهه گرفته شد. بازی‌های تیم ملی و به دنیا آمدن دخترش هم سر او را در زندگی شخصی و کاری شلوغ تر کرد. درست در همین شرایط خبر رسید که سردار قرار نیست برای جام ملت‌ها به تیم ملی کمک کند و به مورینیو قول داده در رم خواهد ماند، شایعه‌ای که بارها تکذیب شد. حالا سردار در تهران است و برای جام ملت‌ها انگیزه‌های بسیاری دارد. اولین انگیزه خطر طارمی در زمان غیبت سردار است! طارمی تا می‌توانست گل زد و خود را در جدول رکوردداران تاریخ حسابی بالا کشید.

طارمی در ۱۱ بازی اخیر خود ۱۱ گل زده که شامل دبل در جام جهانی – که او را در صدر گلزنان تاریخ فوتبال ایران در ۶ دوره حضور مادر جام جهانی قرار داد – نیز می‌شود. طارمی که در دو بازی جام کافا هتریک کرد، برابر آنگولا هم در فیفادی قبلی دوباره دبل کرد تا با این دو گل در هفتاد و یکمین بازی ملی، به رکورد ۴۰  گل زده برسد. حالا مهدی طارمی پس از علی دایی با ۱۰۹ گل، کریم باقری با ۵۱ گل، سردار آزمون با ۴۵ گل و جواد نکونام با ۴۲ گل در رتبه پنجم گلزن‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ماست. یعنی فاصله زوج نامدار خط حمله تیم ملی تنها به ۵ گل رسیده و با این روند ستاره بوشهری خیلی زود به سردار می رسید. اما انگیزه بعدی ظهور رقبای خطرناک است.

قلعه نویی به لیگ و ستاره هایش آشکارا اعتماد دارد و همه می دانند عاشق  محبی و شهریار مغانلو هم هست و تازه بعد آنها قایدی هم هست! این یعنی با وجود طارمی دیگر هیچ حاشیه امنی برای سردار وجود ندارد و او نباید بیش از این تعلل می کرد. اما آخرین انگیزه، دست سردار در دو جام ملت‌های قبلی با تیمی کاملاً شایسته به جام نرسید و در دو جام جهانی هم از گروه صعود نکرد. او یک افتخار با لباس ملی لازم دارد و چه فرصتی بهتر از جام ملت‌ها…

منبع: خبـر ورزشی