فوتبال۳۶۰ نوشت: کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی فعالیت خود را برای رصد شفافیت مالی باشگاه‌ها در زمینه نقل‌وانتقالات در یک‌ماه گذشته دنبال کرده و دو شکایت جنجالی از سوی این کارگروه در کمیته انضباطی به‌ثبت رسیده است. آن‌ها در وهله نخست به سراغ بررسی مدارک باشگاه سپاهان اصفهان رفتند و بعد از کشف ۵ تخلف […]

فوتبال۳۶۰ نوشت: کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی فعالیت خود را برای رصد شفافیت مالی باشگاه‌ها در زمینه نقل‌وانتقالات در یک‌ماه گذشته دنبال کرده و دو شکایت جنجالی از سوی این کارگروه در کمیته انضباطی به‌ثبت رسیده است. آن‌ها در وهله نخست به سراغ بررسی مدارک باشگاه سپاهان اصفهان رفتند و بعد از کشف ۵ تخلف در پرونده سپاهانی‌ها، علیه این باشگاه اصفهانی در کمیته انضباطی موضع‌گیری کردند که سرانجام بعد از بررسی‌های انجام شده از سوی کمیته انضباطی، ۴ امتیاز از باشگاه سپاهان کسر شد و آن‌ها به پرداخت ۴۰ میلیارد تومان محکوم شدند؛ هر چند که احتمال وتوی این رأی از سوی کمیته استیناف وجود دارد و پرونده در این کمیته در حال بررسی است.

اعضای کارگروه بعد از بررسی مدارک باشگاه سپاهان به سراغ بررسی فعالیت سرخ‌پوشان پایتخت در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه رفتند و در شرایطی‌که چند ابهام پیرامون باشگاه پرسپولیس مطرح شده بود، سرانجام به دلیل پذیرش مالیات گیورگی گولسیانی و البته عدم درج مبلغ به‌واسطه پذیرش حق مسکن مدافع گرجستانی، شکایتی علیه باشگاه پرسپولیس در کمیته انضباطی تنظیم شد که این کمیته سرخ‌پوشان پایتخت را به پرداخت ۱۰ میلیارد تومان و کسر یک امتیاز محکوم کرد. سپاهان و پرسپولیس البته به جز کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی، چند شاکی دیگر از جمله باشگاه‌های استقلال تهران، آلومینیوم اراک، پیکان تهران و تراکتور تبریز را هم داشتند که شکایت باشگاه‌ها به دلیل عدم ارائه مستندات کافی رد شد.

فاصله ۲ میلیاردی استقلالی‌ها تا رسیدن به سقف بودجه!

هواداران استقلال بعد از کسر امتیاز و جریمه مالی رقبای‌شان، دل‌نگران شرایط باشگاه خود بودند اما باشگاه استقلال روز گذشته هزینه قرارداد بازیکنان و کادرفنی خود را به صورت رسمی در سامانه کدال ۳۲۳ میلیارد تومان بارگذاری کرد. هر چند که در نگاه اول به نظر می‌رسد که آبی‌ها از سقف قانونی عبور کرده‌اند اما بررسی‌های دقیق‌تر نشان می‌دهد استقلالی‌ها ۲ میلیارد تومان تا رسیدن به سقف بودجه خود فاصله دارند که البته برای ثبت قرارداد گوستاوو بلانکو و امید حامدی‌فر، باید آبی‌ها بتوانند مدیریت هزینه کنند و قرارداد برخی بازیکنان و یا اعضای کادرفنی خود را کاهش دهند.

استقلالی‌ها براساس قانون جدید سقف بودجه، ۲۵۰ میلیارد تومان به عنوان مبلغ پایه می‌توانستند هزینه کنند که و ۵۰ میلیارد تومان هم به‌واسطه حضور در جمع ۴ تیم برتر فصل گذشته به سقف بودجه آبی‌ها اضافه می‌شود. در کنار این بودجه ۳۰۰ میلیاردی، باشگاه استقلال با وجود ناکامی در کسب مجوز حرفه‌ای، توانست مجوز ملی را دریافت کند و براساس قانون ۱۰ میلیارد تومان به سقف بودجه‌شان افزوده می‌شود. بند ۵ قانون جدید نقل‌وانتقالات اعمال درآمد حاصل از فروش بازیکن است که گفته می‌شود استقلالی‌ها توانسته‌اند از محل فروش سینا سعیدی‌فر، آرشا شکوری، آریا برزگر، سبحان خاقانی و منتظر محمد توانسته‌اند درآمدزایی کنند و به همین واسطه ۱۵ میلیارد تومان به سقف بودجه باشگاه استقلال اضافه شده تا آن‌ها بتوانند ۳۲۵ میلیارد تومان برای فصل جدید در جهت تنظیم قرارداد بازیکنان و اعضای کادرفنی خود هزینه کنند.

راه برای ثبت قرارداد ۲ بازیکن موردنظر نکونام باز می‌شود؟

آبی‌پوشان پایتخت در حالی تا رسیدن به سقف بودجه تیم‌شان در فصل جدید ۲ میلیارد تومان فاصله دارند که هنوز نام گوستاوو بلانکو و امید حامدی‌فر به فهرست باشگاه استقلال اضافه نشده است. در این راستا گفته می‌شود که مدیران باشگاه استقلال در تلاش برای جلب رضایت برخی بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم خود هستند تا قراردادشان را کاهش بدهند که به همین واسطه هزینه آبی‌ها در فصل جدید تعدیل شود و آن‌ها همچنان بتوانند در زمینه رعایت قانون سقف بودجه موفق بمانند.

مدیران باشگاه استقلال در حالی امید دارند که بتوانند با کاهش قرارداد سایر بازیکنان، شرایط را برای ورود گوستاوو بلانکو و امید حامدی‌فر به فهرست تیم فراهم کنند که به سعید مهری و مهدی هاشمی‌نسب هم وعده داده‌اند که در نیم‌فصل قراردادهای این دو عضو تیم‌شان را هم اصلاح کنند. مهری و هاشمی‌نسب با توجه به مشکلات سقف بودجه استقلال با مبلغی پایین‌تر از ۲۰۰ میلیون تومان با آبی‌ها قرارداد امضا کرده‌اند و چشم امیدشان به تعدیل رقم سقف بودجه باشگاه استقلال است تا بتوانند قراردادی با رقم موردنظرشان با این باشگاه امضا کنند.

منبع: اطلاعات انلاین