شایعه فسخ قرارداد یحیی گل محمدی و اختلاف او با پرسپولیس، محور اصلی خبرهای امروز در فوتبال ایران بود.

به گزارش زیرنویس، عصر امروز یکی از سایت‌های ورزشی، خبرِ فسخ قرارداد یحیی گل محمدی را به‌صورت قطعی اعلام و تیتریک خود کرده بود، اما حالا بدون توضیح تازه ای، خبر قبلی را ویرایش و از تعابیری چون «یحیی در آستانه فسخ» و «می‌تواند فسخ کند» استفاده کرده است. از سوی دیگر هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند از همه اتفاقات و حواشی به‌طور مستقل کسب خبر و اطمینان حاصل کند.

اقتباس و اعتماد به رسانه‌های دیگر امری طبیعی و معمول است و خبرورزشی هم از این قاعده مستثنی نیست. در نتیجه ضمن انعکاس خبر فسخ قرارداد سرمربی پرسپولیس به طور موازی و همزمان، سایر خبرهای مربوطه از جمله اظهارات سرپرست سازمان لیگ و … در این بازه زمانی، در خبرورزشی هم منتشر شد.

در اینجا چند نکته مغفول باقی مانده که توجه به این موارد خاص، خالی از لطف نیست.

*نخست اینکه وقتی خبری در ابعاد فسخ قرارداد سرمربی پرسپولیس منتشر می شود، باشگاه و شخص گل محمدی باید وارد عمل شده و جلوی انعکاس وسیع شایعات را بگیرند. این اتفاق البته رخ داد؛ اما دیرتر از موعد مقرر. یعنی زمانی که اصل خبر به طور گسترده در تمام رسانه ها منعکس شده بود!

*دوم اینکه ماجرای اختلاف گل محمدی و باشگاه به دلیل تکرار غیبت یحیی در تمرین، قطعیت دارد و او چند نوتیس هم برای پرسپولیس ارسال کرده است. بنابراین اوضاع اصلا گل و بلبل نیست، اما فسخ قرارداد سرمربی هم در این شرایط نمی تواند یک اقدام طبیعی باشد.

گل محمدی با سران باشگاه به دلیل بدعهدی به اختلاف خورده اما اینکه در این مقطع زمانی، کلِ کار را جمع کند و از باشگاه برود، با منطق جور در نمی آید. همکاران رسانه ای ما هم تلاش کردند اصل خبر را منعکس کنند و شاید در زمینه فسخ قطعی قرارداد، کمی دچار تعجیل شدند اما بهتر بود طرفین اصلی و درگیر در این ماجرا، خساست خبری و رسانه ای به خرج نمی دادند و از نظرها محو نمی شدند. اما آنها سکوت کردند و افشین پیروانی هم در مصاحبه ای کوتاه با ایرنا گفت هیچ خبری در این باره ندارد که خود این ادعا می تواند مهر تایید بر شایعات باشد.

قایم شدن مدیران باشگاه در داستان پر حرف و حدیث بیرانوند و فسخ غیرمنتظره قرارداد او با پرسپولیس را یادتان می آید؟ تجربه ای تلخ که می توانست برای پرسپولیسی ها به یک فاجعه بزرگ تبدیل شود. متاسفانه آن حکایت هم درس عبرت نشد! همین مسائل به ظاهر ساده باعث شد تا خبر فسخ قرارداد گل محمدی به موضوعی پیچیده تبدیل شود تا عده ای بر این باور باشند که این شایعه صحیح است و برخی نیز بگویند به هیچ وجه گل محمدی از پرسپولیس رفتنی نیست.

+