به گزارش زیرنویس،علی اکبر حسینی محراب ظهر امروز چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان بیان کرد: طرح‌های، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی که قبلاً در کمیسیون‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح می‌شود. استاندار خوزستان افزود: در جلسه امروز نیز تعدادی طرح در رابطه با مرغداری، نهالستان، کشاورزی، […]

به گزارش زیرنویس،علی اکبر حسینی محراب ظهر امروز چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان بیان کرد: طرح‌های، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی که قبلاً در کمیسیون‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح می‌شود.

استاندار خوزستان افزود: در جلسه امروز نیز تعدادی طرح در رابطه با مرغداری، نهالستان، کشاورزی، شیلات و سایر بخش‌ها مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی ادامه داد: گروه مشاوران راه و شهرسازی در این نشست به ارائه طرح پیشنهادی خود برای ساخت شهرهای ساحلی در خوزستان پرداختند؛ طبق نظر دولت سیزدهم مقرر شده شهرهای ساحلی در نوار جنوبی و شمالی کشور به عنوان سکونتگاه‌های جدید ساخته شوند و مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته این شهرهای ساحلی بر اساس شاخص‌هایی همچون جمعیت و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری که برخی از آن دریامحور است شکل خواهند گرفت.

استاندار خوزستان گفت: به این منظور در خوزستان ساخت پنج شهر پیشنهاد شده که نظرات کارشناسی راجع به این موضوع مطرح شد از جمله اینکه این پنج شهر در یک یا دو نقطه متمرکز شوند که بنا شد در کمیسیون‌ها و کارگروه‌های دیگر مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

 هشت طرح شامل یک طرح گردشگری، یک طرح کشتارگاه صنعتی و ۶ طرح صنایع تبدیلی کشاورزی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب رسید.

منبع: مـهر