به گزارش زیرنویس، سرهنگ سید مرتضی موسوی درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار زیرنویس با تبریک هفته انتظامی و خداقوت به همکاران تلاشگرد در جای جای میهن اسلامی اظهار داشت: بی شک این امنیتی که در کشور شاهد آن هستیم بدون تلاش و از خودگذشتگی همکارانم بدست نمی آمد و فرماندهی انتظامی در راه برقراری امنیت در […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ سید مرتضی موسوی درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار زیرنویس با تبریک هفته انتظامی و خداقوت به همکاران تلاشگرد در جای جای میهن اسلامی اظهار داشت: بی شک این امنیتی که در کشور شاهد آن هستیم بدون تلاش و از خودگذشتگی همکارانم بدست نمی آمد و فرماندهی انتظامی در راه برقراری امنیت در جامعه از جان خود مایه می گذارد.

برای افزایش مشارکت شهروندان در تولید و حفظ امنیت باید به آنها اطلاعات و اگاهی داد تا نگرش صحیحی از این حوزه در جامعه شکل بگیرد.

وی با اشاره به ماموریت های معاونت فرهنگی و اجتماعی استان گفت:این معاونت به عنوان یکی از معاونت های مهم با اداره ها و ماموریت های مهم و پرشمار به فعالیت می پردازد.

سرهنگ موسوی گفت: اداره مشاوره و مددکاری با رویکرد ارائه خدمات مشاوره ای به شهروندان در زمینه های تربیتی، خانوادگی، ازدواج و … نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین کاهش بار پرونده های قضایی در کلانتریها ایفا می کند.

وی بیان داشت:دیگر اداره مهم معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره آموزش همگانی و مشارکت اجتماعی با هدف آگاهسازی جامعه هدف از جمله دانش آموزان و خانواده های آنان نسبت به کاهش آسیب های اجتماعی با ارائه سخنرانی ها و آموزش های حضوری و غیرحضوری به آنان گام بر دارد.

معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس البرز گفت: اداره رصد فضای مجازی و اطلاع رسانی با هدف رصد فضای مجازی و انتشار محتوا و همچنین انتشار اخبار عملکرد پلیس البرز در رسانه ها و فضای مجازی به فعالیت می پردازد.

سرهنگ موسوی افزود: اداره مستندات و امور هنری با هدف مستندسازی از اقدامات و فعالیت های پلیس نسبت به پوشش عملکرد پلیس در سطح استان می پردازد.

وی بیان داشت: اداره برآورد اجتماعی در معاونت فرهنگی اجتماعی نقش بسزایی در شکل گیری نگرش های راهبردی مدیران و فرماندهان نسبت به مسائل و موضوعات روز جامعه دارد و این اداره با تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی نسبت به بررسی وضعیت جامعه از طرق مختلف از جمله نظرسنجی ها و بررسی های علمی و میدانی می پردازد.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز در پایان با اشاره به رویکرد جامعه محوری پلیس در سال های اخیر گفت: خوشبختانه در زمینه ایجاد احساس امنیت در جامعه تعامل بسیار خوبی بین مردم و پلیس وجود دارد و امیدوارم این تعامل و حس اعتماد مثبت بیش از پیش افزایش یابد و ما بتوانیم به نحو احسن جوابگوی مطالبات شهروندان در استان باشیم.

منبع خبر: رکنـا