به گزارش زیرنویس ، لطف ا… فروزنده با بیان اینکه عملیات عمرانی خط ۱۰ مترو نیز  آغاز شد، افزود: افزایش ناوگان در حوزه مترو از دیگر برنامه‌هاست که در این رابطه می‌توان به قرارداد خرید ۷۹۱ واگن و ۱۱۳ واگن قطار ملی اشاره کرد که در حال ساخت است. همچنین بهره برداری از ۴ ایستگاه […]

به گزارش زیرنویس ، لطف ا… فروزنده با بیان اینکه عملیات عمرانی خط ۱۰ مترو نیز  آغاز شد، افزود: افزایش ناوگان در حوزه مترو از دیگر برنامه‌هاست که در این رابطه می‌توان به قرارداد خرید ۷۹۱ واگن و ۱۱۳ واگن قطار ملی اشاره کرد که در حال ساخت است. همچنین بهره برداری از ۴ ایستگاه مترو در خط ۶ و ۷  مترو که با این اقدام جمعا  ۹ کیلومتر به شبکه ریلی پایتخت اضافه  شد، در مجموع خطوط متروی تهران را طی ۲۵ ماه ۲۴ کیلومتر افزایش داد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دوره مدیریت شهری در راستای توسعه ناوگان حمل و نقل و بازگشایی گره های ترافیکی از جمله افتتاح بزرگراه شهید بروجردی، اظهار داشت: با این اقدام حتما شاهد بهبود وضعیت خدمات رسانی، کاهش ترافیک شهری و تسهیل در تردد خودروها در معابر پایتخت خواهیم بود.

فروزنده در ادامه با اشاره به تلاش مدیریت شهری برای بهسازی معابر شهری بیان کرد: هم اکنون بیش از ۹۰۰ میلیون تن آسفالت در معابر شهری ریخته شده است و شهرداری تهران تلاش دارد که این رقم را به ۱.۵ تن برساند.

وی افزود: در دوره مدیریت جدید شهری، قرارداد ۲۸ هزار میلیارد تومان برای خرید ۳ هزار دستگاه اتوبوس جهت توسعه شبکه حمل و نقل ناوگان درون شهری منعقده شده که این موضوع در تاریخ مدیریت شهری کم‌سابقه است. همچنین با توجه به مشکلات شهروندان در زمینه ترافیک و آلودگی هوا، امسال نیمی از بودجه مدیریت شهری را به توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با هدف افزایش رضایتمندی مردم اختصاص داده‌ایم.

فروزنده اظهار کرد: برای ورود سه هزار دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران نیز مبلغ ۲۸ هزار میلیارد تومان قرارداد بسته‌ایم که تا سال آینده به تدریج این اتوبوس‌ها به این ناوگان اضافه می‌شوند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه اولویت بندی و تحلیل شیوه های تأمین مالی برای پروژه ها به عنوان دغدغه اصلی شهروندان، شهردار تهران و شورای اسلامی شهر، از جمله ماموریت های اصلی این معاونت است، افزود: بخشی از بودجه شهرداری بر اساس مشارکت در انجام پروژه ها بنا شده و از طرفی برای اجرای آن ها خصوصا طرح های نیمه تمام، از ظرفیت سرمایه گذاران استفاده خواهیم کرد.

معاون شهردار تهران با اشاره به مولد سازی دارائی ها از طریق ایجاد ارزش افزوده، گفت: همچنین برنامه ریزی برای تأمین منابع جدید بواسطه صندوق پروژه و بورس، مشارکت بانک‌ها و بخش خصوصی، حمایت مالی از پروژه های عمرانی و… از دیگر برنامه ها و اولویت های معاونت مالی و اقتصاد شهری است.

وی با اشاره به اینکه تمرکز مدیریت شهری بر اصلاح و بهبود فرآیندهای مالی در شهرداری است، بر ضرورت تغییر نگرش در کسب منابع درآمدی جدید برای اداره پایتخت تاکید کرد و گفت: لازم است در شرایط کنونی به سمت  کسب درآمدهای پایدار پیش برویم.

 

منبع خبر: رکنـا